[LUGOS] system bootup in progress - please wait -- login ni mogoč

igor kolar ike.lugos at gmail.com
Tue Sep 6 23:36:52 CEST 2005

Ojla,

Imam sveže inšaliran debian sarge (debian-31r0a-i386-netinst.iso,
2.4.23 kernel). Na sistemu sem konfiguriral X-e (nvidia, e16) in
ugasnil par servisov, tako da sem v /etc/rc2.d/ preimenoval fajle -
začetnico "S" v "s". Nato sem šel še kompajlat kernel (2.6.13), vendar
ga nisem še dodal v grub. Po ponovnem bootu v stari kernel so bile
težave ..

Sistem se normalno zažene, vred z gdm, vendar se skozenj ni mogoče
prijaviti, ker javi sporočilo "system bootup in progress - please
wait". Preklopim v tekstovno konzolo. Kot navadni user se ne morem
prijaviti, kot root se lahko, vendar mi vseeno vrže omenjeno
sporočilo.

Hkrati opažam, da se servisi, ki sem jih preimenoval v začetnico "s"
še vedno zaganjajo - tako pravi output ob bootu (denimo sshd, portmap,
inetd -- nič od tega ne rabim). Default runlevel v /etc/inittab je
preverjeno 2 - in ga nisem spreminjal.

Googlanje po sporočilu vrže strani v tujih jezikih (švedščina,
portugalščina). Lokalizacije sistema se še nisem lotil, tako da to ne
bo to. Našel sem pa eno skripto, bootmisc.sh:
http://www.msi.unilim.fr/~crespin/Enseignement/MasterPro/SystemeExploitation/1-ScriptsShells/Exemples/1_S55bootmisc.txt

ki preveri variablo $DELAYLOGIN in če je nastavljena, echo-ja gornji
error message v /etc/nologin. To nameravam preveriti naslednje (ko bo
čas, verjetno jutri), vendar me zanima:
- kaj bi lahko bil vzrok
- zakaj se servisi še vedno zaganjajo kljub preimenovanju symlinkov v
/etc/rc2.d. Taki preimenovani linki so leta nazaj na rh7 in 8.1 bili
lep način za izklapljanje servisov.

Omenim še, daj sem naredil netinstall in da je mašina na hitri liniji
z lastnim IP-jem (politika študentskih domov). Za obstoj firewall-a ne
vem, lahko pa vprašam. Računam, da je debian varen dovolj za to. Vem
tudi, da je takoj na začetku ištalacije apt-get dol potegnil security
patche ..

Vsem hvala za odgovore.
-i