[LUGOS] Fonti, frekvence, resolution...

Ziga Boehm Ziga.Boehm at Vseved.net
Thu May 19 06:34:56 CEST 2005

Dne četrtek, 12. maj 2005 9:48 je Blaz Podrzaj napisal(a):

| Zadeva nima blage veze z monitorjem in frekvencami.
|
| To je stvar font hintinga, ki ga dogajata knjižnici freetype in xft. Za
| primer si poglej recimo http://www.cs.mcgill.ca/~dchest/xfthack/ in
| razmsli o freetype patchu, če ti gre za izgled.
|
| lp,B

"izgled" oz. velikost fontov, ki se ti prikazujejo na zaslonu _je_ povezana
tudi z monitorjem, vendar ne s frekvencami, temvec s t.i. locljivostjo - v
win svetu je ta kar fiksna in je praviloma nastavljena na 92dpi (nastavitev
lahko najdes v obliki "font size", nekje med naprednimi nastavitvami za
zaslon), v x graficnem sistemu pa se praviloma izracunava na osnovi dejanskih
fizicnih lastnosti monitorja, ki jih slednji javlja s pomocjo dpms ali pa je
prenastavljna na 75dpi...

rezlaga tehnicnih razlogov zakaj je temu tako, je precej dolga, v grobem pa
gre za to, kako se posamezne tocke zaslona prevajajo v dolzinske mere.
konkretno - nastavitev 92dpi _naj bi_ pomenila 92pik zaslona na 1 palec...

tovrstna fiksna nastavitev v praksi najveckrat pomeni veliko manjse fonte na
velikih monitorjih in obratno na manjsih, vzrok - kakor si lahko predstavljas
- pa tici v razlicni dejanski velikostih pik/svetilnih zrnc (pri zaslonih s
katodno cevjo), ki jih imajo eni in drugi.

v primeru fiksne nastavitve locljivosti omenjeni palec tako skoraj nikoli ne
ustreza pravemu palcu (2,54cm) in v tem smislu je pristop, ki ga uporablja x
okolje veliko smiselnejse, saj se za vsak zaslon sproti preracunava dejanska
velikost pike zaslona. zaradi tega je npr. font velikosti 11pt popolnoma
enako velik na malem in velikem zaslonu (ce ju izmeris z ravnilom). vendar pa
lahko deluje v primerjavi z ostalimi graficnimi elementi (orodne vrstice,
ikone itd.) nesorazmerno velik/majhen.

kot uporabnik kde lahko nastavitve svojega sistema preverjas s pomocjo
informacijskega sredisca (kinfocenter), na izracunavo uporabljene locljivosti
pa vplivas s pomocjo direktive DisplaySize v xorg.conf/xfree86.conf
nastavitveni datoteki...

lp,
ziga b.