[LUGOS] Pokvarjen disk

Uroš Golja goljau at comcom.si
Wed May 4 08:59:25 CEST 2005

On 04.05.2005 08:21:08, Nejc Škoberne wrote:
> Zdravo.
>
> Zelel bi dobiti nazaj podatke z enega pokvarjenega diska. Pokvarjen
> je na tak nacin: ko hocem kopirati podatke z njega, dobim tole:
>
> cp: cannot stat `Vzdrzevanje/i_backup': Input/output error
>
> Zanima me, ce kdo ve ali obstaja kaksno orodje, ki bi mi pomagalo
> spraviti dol kar se se spraviti da? A se da na kaksen nacin
> "ignorirati" napake, ki jih vrne kontroler in vseeno poskusiti
> prebrati kar je na disku? Ce tukaj cez zazenem e2fsck bo samo se
> slabse, ker tistih direktorijev, ki jih sedaj se vidim (vendar ne
> [...]

Jest bi najprej naredil image celotnega diska:
su -
cat /dev/hdX > ~/diskimage.bin 2> errors.txt

Potem lahko ta diskimage mountaš, le položaj datotečnega sistema moraš
ugotoviti (nekako se spomnim, da je moj NTFS ležal na 0x7e00):
hexdump -Cv ~/diskimage.bin | less -S
mkdir /mnt/tmp
mount -o loop,offset=0xXXXX,ro ~/diskimage.bin /mnt/tmp

Nato se lahko po mili volji igraš z datotečnim sistemom v diskimidžu.
Če bi rad na njem ganjal fsck, potem si oglej manpejdž od losetup. Tam
ti pove, kako narediš loopback device.

LP,
U.