[LUGOS] SATA in linux, specificno FC2

Ales Smrdel aless at nikita.fri.uni-lj.si
Wed Mar 23 08:59:10 CET 2005

Zivijo!

> Pingo 3.1 mi lepo dela na SATA disku. Instalacija in ostalo je slo
> normalno, tudi sobivanje z MS XP nima nobenih problemov.
>
> M.
Kateri SATA chipset pa imas?

> Poglej si zelo sorodno nit ta cas - Nenadno zmrzovanje sistema. Jaz imam
> konkretno Pingo 3.1, nimam SATA, dela pa OK.
>
> lp JK

Saj jo gledam, predvsem zato, ker mi to redno dela (cca 2x na teden sedaj
ko sem upgrade-al kernel), vendar mislim, da to nima nobenega opravka
s SATA diski. Stvar se  namrec zboota ali pa ne, razen ce bi bila driverji
tako slabo napisani, da bi stvar zmrzovala.

> Osebno sem z SATA kontolerjem imel velike tezave samo na intelovem 8xx
> (se spomnem se tocno, P4) cipovju, ki je imel ravno tisti SATA
> kontoler, ki je zelo slabo podprt. Prisiljen sem bil preklopiti
> kontroler v Legacy-mode tako da se je predstavil kot navaden ATA.
>
> Z kotrolerjem na NF2 nisem imel problemov (prav tako kolega ne), za
> novejsa cipovja pa ne vem. Vsekakor priporocam da prej preveris kateri
> HW se najbolje razume z FC2.
>
> lp,
> Uros

Saj v tem je problem. Kolikor sem gledal po internetu stvar nekaterim dela
b.p. nekateri pa imajo blazne tezave. In to tudi pri uporabi FC3, ki naj
bi imela enake ali pa novejse driverje kot FC2, tako da bi iz tega tezko
zakljucil, da je stvar za kupiti. Tezave pa so dejansko bile z (skoraj) vsemi
chipseti.

> Jaz sem pred kratkim namescal FC3 na sistem z osnovno plosco MSI Neo2
> Platinum (NF3 Ultra cipset); dva SATA diska v sw raid1 nacinu.
> Instalacija je sla OK, diske je
> prepoznalo, a zadeva se nato ni zbootala.  Nisem raziskoval, kaj je temu
> vzrok; vzel sem
> Centos 4 in dela OK.
>
> Pingo 3.1 bi znal delati (novejsi kernel).
>
> Jurij

Saj v temu je problem. Ne morem poljubno izbirati distribucije, ki bi si jo
zelel ali pa bi delala. Uporabiti moram FC2 ali pa Pingo 3.0 (ne 3.1) zaradi
kopatibilnosti (sistemi naj bodo kar se da enaki, ceprav sem instaliral na
mojem trenutnem racunalniku novejsi kernel), saj je lahko na novejsi
razlicici tudi kaksen program, ki se nekoliko drugace obnasa.

Kolikor sem do sedaj okoli gledal je mozno, da je celotna stvar odvisna
ne samo od SATA chipseta, marvec kar od celotne mamaplate, ki pa je
ne morem izbrati (javni razpis, imena zelenega produkta, razen procesorja,
ne smejo biti omenjena; ne boste verjeli, kaksne tezave smo imeli z nakupom
PowerMac-a). Tako, da se bom odlocil kar za ATA133 diske.

Lp, aless