[LUGOS] Pokvarjen Iso

Rok Krajnc rok.krajnc at sklab.org
Thu Jun 23 11:59:45 CEST 2005

Jure Koren wrote:

>MD5 ni nic razbit, tudi polomljen ali poteptan ni. Je popolnoma
>uporabna injektivna, ne pa tudi bijektivna preslikava z dolocenimi
>omejitvami, ki izhajajo iz dejstva, da je mogoce razmeroma hitro
>poiskati dva elementa ki se preslikata v isto sliko.

Razmeroma hitro? Sem mislil, da so do sedaj našli samo nekaj
collision-ov, ne pa dejansko 'razbili' MD5 algoritem. A kdo kaj ve o tem?

Konec koncev pa ima vsak hash algoritem collision-e, vprašanje je samo,
kako lahko jih je poiskati. 2^128 (saj je MD5 128-biten?) je pač omejeno
število kombinacij, ki ne morejo predstavljati poljubnega števila
poljubno dolgih sporočil.

Pri algoritmu pa je verjetno pomembno, da majhna sprememba sporočila
vpliva na veliko bitov, tako da je težko malo 'popraviti' sporočilo in
dobiti ven isti hash.

lp, Rok