[LUGOS] groza

Jure Koren idiots at gmail.com
Sat Jan 22 19:35:44 CET 2005

On Sat, 22 Jan 2005 19:19:00 +0100, Ales Kosir <ales.kosir at hermes.si> wrote:
> ... zelo majhen odstotek _TUJEGA_ gospodarstva ...

No, deloma. Evropskega tudi, a se vedno dovolj majhen odstotek, da v
sloveniji nimamo niti enega podjetja, ki bi s tem bistveno pridobilo.
Razen kaksne pravniske firme, ki lahko na ta racun odlicno zasluzi,
ampak pravniske firme pac niso IT.

> Softverski patenti niso moralno, ampak gospodarsko vprasanje. Zato se je
> treba odlocati gospodarsko in gospodarno. Slovenci se bomo odlocili
> gospodarsko in gospodarno za tistega, ki zivi od patentnih prijav
> softverskih patentov in proti prav vsem ostalim slovenskim interesom.

Zame so patenti tudi moralno vprasanje. Seveda znam to dvoje locevati,
a zdi se mi tudi narobe, da na primer farmacevtska industrija tretjemu
svetu ne more pomagati z zdravili, ki bi lahko resevala zivljenja, ker
nekdo "varuje svojo investicijo v razvoj" in zaradi patentnih omejitev
pac raje umirajo ljudje, kot da bi nekdo bil ob en delez dobicka. Svet
bi bil brez takih nagnusnih dejstev precej lepsi.

S to izjavo se ne zelim opredeliti proti patentni zasciti "kar tako",
a vsekakor danes lahko najdemo mnozico primerov, pri katerih je
patentno pravo uporabljeno na nacin in za primere, za katere ni bilo
napisano in dejansko skoduje druzbi, namesto da bi ji koristilo. Ravno
take primere je treba aktivno poskusati preprecevati, ce se nocemo
znajti v krasnem novem svetu.