[LUGOS] gcc/g++ in komercialni projekti...

Jaka Močnik jaka at gnu.org
Sun Jan 2 21:11:00 CET 2005

On Sun, 2005-01-02 at 20:29 +0100, David Klasinc wrote:
> Jaka, hvala za odgovor, vse to ze na nek nacin vem. :/ Vse kar se linka
> poleg programa je glibc, stdlib, stdio, iostreams in podobne stvari,
> najbrz se kaka malenkost iz STLja.
pri header datotekah, ki vsebujejo "kodo" (#define makre, C++ template,
ipd.) je potrebno biti še posebej pozoren: raba teh reči šteje kot
"povezovanje kode" - kar tako ali tako tudi je - v tvoj izdelek, zato
velja upoštevati licenco header datotek. v primeru gccja ni panike, saj
so tovrstni headerji pod GPL, s posebno izjemo, ki dovoli povezovanje v
poljubno licencirano kodo. poglej si npr. iostream, komentar na začetku,
zadnji odstavek (v mojem primeru del gcc 3.3.x). STL je primerno
licenciran za rabo v poljubni kodi, glibc (katerega del sta stdlib in
stdio) pa je pod LGPL in ga moraš polinkati dinamično.

> Sem upal na to, da je nekdo pred menoj ze to pocel :P
saj je: naj navedem primer neke, da ne bom delal reklame, recimo ji
high-tech firme iz obronkov Kranja, za katero tudi sam občasno priobčim
kakšno vrstico kode. ta svoj ultrazaprtokoden sw gradi na operacijskem
sistemu VxWorks. zveličavni prevajalnik, ki ga dobavi WindRiver, je -
glej si ga no! - gcc. verjetno je podobno tudi z vso pametjo, ki drži
Airbuse v zraku in tisto, s katero se plazita Mars roverja, - tudi ta
baje teče na zgoraj omenjenem OS, pa definitivno ni odprtokodna.

pmsm nimaš nobenega problema s samim gccjem in njegovimi pritiklinami;
pozornost velja posvetiti ostalim knjižnicam.

lp,
	jaKa

email: jaka at gnu.org
w3:    http://fish.homeunix.org/people/jaka