[LUGOS] GNU/GPL licence

Jernej Simoncic jernej.listsonly at ena.si
Thu Aug 18 21:02:35 CEST 2005

On Thursday, August 18, 2005, 19:45:50, Scorpy wrote:

> Mi lahko nekdo razloži kako je s temi opensource licencami.
> Ali lahko torej nek opensource projekt predelaš in prodaš? V čem je fora pri
> teh stvareh? Ne smejo biti komercialne ali kako?

Odvisno od licence. GPL ti omogoča, da projekt predelaš in prodaš, vendar
hkrati od tebe zahteva, da daš kupcu iste pogoje, kot si jih imel ti - to se
nanaša predvsem na izvorno kodo, oz. pravico, da jo tvoj kupec dobi in
distributira naprej. GPL licenca hkrati zahteva, da se tega držiš za cel
program, tudi če si uporabil samo nekaj vrstic kode, ki je bila izdana pod
GPL. Edini način, da uporabiš dele GPL kode v svojem programu, ne da bi ti
bilo treba cel program distributirati pod GPL je, da vso GPL kodo daš v
samostojen program, katerega potem iz svojega programa kličeš z fork, exec
ali podobnimi funkcijami (torej, da v tvoj program GPL koda ni direktno
linkana, pač pa da jo kličeš iz samostojnega programa).

So pa seveda tudi bolj liberalne open-source licence, od katerih je verjetno
najbolj znana BSD licenca - kodo pod BSD lahko vključiš v svoj projekt, ne
da bi ti bilo treba razkriti kodo tega projekta.

--
< Jernej Simoncic ><><><><>< http://deepthought.ena.si/ >

Where are the calculations that go with the calculated risk?
       -- Katz's First Maxim