[LUGOS] RAID na osnovni plo__či

Ales Casar casar at uni-mb.si
Fri Sep 24 23:04:23 CEST 2004

On Fri, 24 Sep 2004 g.r.e.g.o.r at email.si wrote:

> a) Sem si pogledal dokumente, vendar še vedno ne vem v čem je razlika med
> "software"-skim RAID-om (BIOS) in pravim "hardware"-skim RAID-om. Ali mi
> lahko poveš, katere so dobre in katere slabe lastnosti vsakega?

Pri HW RAID kar na kontrolerju definiras logicne diske, ki so lahko na
razno razne nacine realizirani s fizicnimi diski, ki jih imas na voljo.
Racunalnik potem te logicne diske vedno vidi kot celote (enako kot drugace
fizicne diske) in to ne glede ali na njih gledas iz BIOSa ali
operacijskega sistema (in to kateregakoli). Dobro, za potrebe statistike
in nadzora se navadno da dostopati tudi do podrobnosti, ampak kar se
uporabe tice, so to nedeljive celote kakor drugace fizicni diski.

Pri SW RAID je situacija takorec enaka tisti, kjer sploh nimas nobenega
RAIDa. Edina razlika je, da imas v BIOSu neko kodo, ki ti opravlja RAID
funkcionalnost. Gre za bolj ali manj isti princip, kot imas lahko taksno
kodo v operacijskem sistemu (v obliki SW RAID driverjev - npr. md na
Linuxu), le da je tukaj to v bolj primitivni obliki pac v BIOSu. Stvar je
uporabna samo za to, da racunalnik lahko zbootas iz tako narejenega RAIDa.
Velja omeniti se to, da moras za izkoriscanje tega imeti v OS kompatibilen
sistem SW RAIDa. In ni mi znano, da bi kaksen BIOS imel vgrajen SW RAID
kompatibilen Linuxovemu md.

Kakor je ze Jure zapisal, najboljse je, da kar cimprej pozabis na SW RAID
v BIOSu (maticni plosci).

Ales

Ales Casar                |  Email:    casar at uni-mb.si
Computer Centre           |  DECnet:   RCUM::ALES
University of Maribor     |  AX.25:    S56SAC @ S50MBR.SVN.EU
SLOVENIA                  |  WWW:      http://www.el.feri.uni-mb.si/~ales/