[LUGOS] grub

Borut Mrak b at aufbix.org
Tue Oct 12 13:07:16 CEST 2004

On Tuesday 12 of October 2004 12:54, Marko Jerak wrote:
> ko sem po dolgem casu spet nalozil winxp mi je nalozil neke update in
> zahteval restart. restart je tudi dobil. na sistemu poleg win imam tudi
> fedoro in grub.
> od tu naprej se mi zadeva ne zaganja vec. ocitno je nekaj z grubom
> narobe. pri lilo mi je take in podobne zadeve nekako uspelo resiti, pri
> grub-u pa sem nov.
> na zacetku se mi pojavi nakaksen minimal bash-like line.
> poizkusil sem tudi linux rescue in v tem nacinu ne vidi diska.
>
> Kaksen nasvet?

Grub je svetlobna leta pred LILO-tom v uporabnosti...

tisti command line je vse, kar rabis, da lahko zbootas masino (ce imas seveda
sistem namescen).

za bootanje windows vpisi:

rootnoverify (hd0,0)
makeactive
chainloader  +1
boot

Za linux pa:
root (hd0,1)
kernel /vmlinuz root=/dev/hda2
#initrd /initrd.img
boot

root oz. rootnoverify je particija, s katere naj se zboota sistem. hd0, 1 ipd.
so diski na sistemu, druga stevilka pa pomeni particijo (0=hdx1, 1=hdx2,...),
parameter kernel pa pove, katero jedro naj uporabi za boot ter parametre za
ta kernel. Po potrebi lahko uporabis tudi parameter initrd.

Pri izbiri datotek (in diskov oz. particij) si lahko vedno pomagas s tabom, ki
ti izpise moznosti, ki jih imas (ravno tako kot bash). Grub vsebuje driverje
za vec datotecnih sistemov, v nasprotju z LILO-m, ki bere datoteke direktno z
diska.

Vedeti toraj moras samo, na katerih particijah imas namescen sistem.

Po bootu linuxa si v /boot/grub skopiraj se datoteko
iz /usr/share/doc/grub/examples/menu.lst (ali nekje drugje na tvojem sistemu,
isci menu.lst) ter pozeni grub-install, da prihodnjic ne bos vec imel teh
problemov.

lp,
Borut.
--