raid tezave

Bostjan Mercun bostjan at niansis.com
Tue Oct 5 13:51:24 CEST 2004

Pozdravljeni

Tezave imam s streznikom in ocitno RAID-om 1 (sw raid). Ob vsakem izpadu
elektricne energije na disku zmanjka 'novih' podatkov (stanje na disku
postane tako, kot je bilo recimo nekaj dni nazaj ali celo vec). Poleg tega
se prepise precej datotek. Enkrat so bile to samo strani in apache binary,
tako da sem lahko popravil od doma, zadnjic so bili tudi /etc/passwd,
/etc/shadow, /etc/inetd.conf, skratka, moral sem iti tja in sem imel kar
precej tezav. Vedno je pa v prepisanih datotekah html tekst.

Streznik zdaj sicer dela (fsck pravi, da je 'clean', RAID je sinhroniziran),
vendar vsake toliko pride do napake:

Oct  3 03:24:07 linux kernel: EXT3-fs error (device sd(8,17)):
ext3_free_blocks: Freeing blocks not in datazone - block = 1229734176, count
= 1

Disk je /dev/sdb1, ki je priklopljen v /dev/md0.
Zaenkrat sem na internetu nasel samo napotek, da bi bilo dobro z badblocks
preveriti disk.
Slackware 9.0 in jedro 2.4.23 teceta na strezniku.

Iste napake sem dobival pri kopiranju backupa na streznik, takrat je tar
celo vrnil Segmentation Fault in se je vse obesilo. Po resetu, sem z boot
CD-jem spet reseval datoteke, ki so bile prepisane.

Zanima me:
1. Ali mogoce kdo ve, kaj je narobe (in kar se tice napake in zakaj izgubim
nove podatke)?
2. Ali lahko s fsck preverim tako /dev/md0, kot tudi /dev/sda1 in /dev/sdb1?
3. Ali mi razen ponovne instalacije (cesar bi se zelo rad izognil),
priporocate se kaksno resitev?
4. Ali kombinacija ext3 + RAID1 se komu dela tako nestabilno? Ima kdo idejo
zakaj?

Hvala za odgovore,

        Bostjan