[LUGOS] adsl povezava

Joze Klepec joze.klepec at siol.net
Sat Oct 2 01:33:52 CEST 2004

Aljosa Spanger wrote:

> OK
> bom poskusil jutri ko grem spet v firmo
>
> Hvala
>
> LP
> Aljosa

Aleš, poskusi pingati tudi primarni in sekundarni Siolov strežnik
(193.189.160.11/.12). Včasih pomaga tudi zamenjava primarnega in
sekundarnega strežnika v nastavitvah, pa fine tuning raznih zoprnih
podrobnosti. Sledi prepis nastavitev z lista Nastavitev ADSL odjemalca
(več ali manj nobena znanost, ti greš po opciji Nastavitev ADSL
odjemalca - predvidevam, da registracijo in geslo že imaš).
Govoril bom za Pingo linux 2.0 (domnevam da velja za Fedoro, novi Pingo
3.0 in ostale RH pod KDE isto):
1. Sistemske nastavitve/Omrežje [root].
2. Naredi novo povezavo, poimenuj jo kakor ti drago.
3. Na listu splošno - povezavi dodeli vzdevek, poklikaj ustrezne izbire
glede varnosti:
    - dovoli vsem uporabnikom da o(ne)mogočijo napravo (omogoči, če si sam),
    - aktiviraj napravo ko se uporbnik zažene (ADSL, kabel - da, ISDN,
dialup - ne),
    - za SiOL in druge variante ppp/pppoe dialup, Microsoft Networking
DHCP, za starejša omrežja bootp (to ni varen protokol in se opušča),
    - obvezno odkljukaš samodejno pridobi DNS od ponudnika (ne če gre za
lokalno omrežje brez strežnika - peer to peer),
    - če ti je skrbnik mreže fiksno določil naslov mašine, omogočiš
polje Statično nastavljeni naslovi IP in vneseš IP naslov,
        masko podomrežja in privzeti prehod (tega za ppp/pppoe generalno
ne rabiš - le za ADSL s fiksnim naslovom).
4. Na listu Ponudnik vnesi prijavno ime in geslo. Namestitev računa za
T-Online pusti pri miru.
5. Preskoči list Pot (pusti prazno).
6. List napredno - .ime storitve pustiš prazno, ime AC (access
concentrator - zbirnega koncetratorja) vneseš, če ga slučajno poznaš.
Moj je BSN-109, vem pa da je nekje tudi BSN-26 (vsak ima od njiju svoj
IP). Možnosti:
    - Dovoli klic na zahtevo - izklopi (varnostna luknja, samo za
www/ftp strežnike), nastavi najdaljši možni čas brez prenosa (100),
    - znova priklopi, če povezava umre - uporabno, če povezava pada dol
vsakih nekaj sekund,
    - uporabi sinhroni ppp - možnost za xDSL, izbira drugega protokola
za prenos podatkov (bolj obremeni linijo v obeh smereh?),
    - naredi to povezavo za privzeto pot - jasno, odkljukano.
7. Strojna naprava - ponavadi ni potrebe spreminjati, saj je to prva
stvar, ki jo narediš ob novi povezavi. Pri meni je to RTL-8139too,
izbrana ročno. PnP ne deluje vedno.
8.Na koncu - OK.
9.odjava/reboot.

Če je konflikt z gonilniki ethx, jih najprej odstrani in vse skupaj od
začetka namesti kot root.

lp, jk