[LUGOS] sifrirana datoteka

Martin Vuk martin at gollum.fri.uni-lj.si
Fri Nov 26 13:46:23 CET 2004

Živijo,

> Mene zanima tole bolj akademsko - ko reces, da zaklenes datoteko z vsemi
> javnimi kljuci hkrati, verjetno mislis, da z vsakim javnim kljucem zaklenes
> posebej, torej imas n datotek za n kljucev?
> Ce bi namrec zaklenil z vsemi hkrati, bi rabil (ce jaz asimetricno kodiranje
> prav razumem) vse privatne kljuce, da odklenes - kar v tej situaciji ne
> pomaga.
Ni res. Sporočilo lahko zakleneš z dvema ključema tako, da ga lahko
odkleneš s poljubnim od obeh. Kot npr. v stanovanjskem bloku, ko vsi ključi od posameznih
stanovanj odpirajo tudi vhodna vrata v blok.

To je uporabno, če hočeš poslati sporočilo več ljudem hkrati. Sporočilo zakodiraš z javnimi ključi
vseh oseb, ki jim je sporočilo namenjeno in vsak oseba lahko
odkodira sporočilo ne da bi poznala privatne ključe ostalih. Če ne verjameš, ti lahko
demonstriram.

LP Martin

> Ce kdo slucajno ve iz glave: ali kaj vpliva na varnost PGPja ter podobnih
> protokolov, ce ima napadalec n kopij istega besedila, zakodiranega z n
> razlicnimi kljuci, ter n pripadajocih javnih kljucev?

Če so privatni ključi povezani(iz istega vira), lahko mogoče odkrije kakšno povezavo med njimi.
Ali kakšen vzorec, ki se ponavlja. Vzorci, ki štrlijo iz sivega povprečja
so šibke točke vsakega kriptosistema.