[LUGOS] Razvoj distribucije Pingo 3.0

Ales Kosir ales.kosir at hermes.si
Wed Mar 24 19:24:22 CET 2004

Pingo je namenjen tistemu, ki bi imel rad cimprej usposobljen namizni
racunalnik in z Linuxom nima veliko casa in izkusenj. To pomenim, da ni
ciljna publika zahtevni sistemski admoinistrator, ki rad sari po sistemu in
mu je vsaka tezava pravzaprav izziv, da se je lahko loti popraviti.
Usposobljen za delo pa pomeni, da mu deluje cimvec programov v slovenscini s
cimmanj tezavami pod predpisi, ki veljajo v Sloveniji.

Zato je Pingo za Slovence izjemna distribucija, ker omogoca rabo nekaterih
tu dovoljenih tehnologij, ki so sicer drugje prepovedane ali zascitene (mp3
in filmcke lahko gledate ze pri standardni namestitivi, tega ni treba
posebej dohekati kasneje).

A Pingo ni nastal kar sam od sebe in na hitro. Nekaj projektov je bilo
potrebnih, da je nastala infrastruktura, ki jo uporablja tudi distribucija
Pingo, pa seveda se marsikatera: tu mislim predvsem na crkovalnik za
slovenscino in bazo pravilnih besednih oblik, kar je bil eden od pogojev za
nadaljevanja razvoja lokalizacije. Seveda smo vmes morali popraviti se
kaksno konfiguracijsko datoteko za tipkovnice s slovenskim razporedom ali pa
morda urejevalno zaporedje za slovenske znake (collating sequence): vse take
malenkosti, ki jih danes jemljemo kot 'podarjene', in so seveda naravni del
tudi drugih distribucij, so bile opravljene pravzaprav precej sistematicno.
Brez teh projektov pa bi se danes imeli le napol lokalizirano okolje. Ne
trdim, da je za vsemi temi napori v ozadju stal Pingo, a sele prvi Pingo
1.0, baziran na RH 6.2, je zares omogocil, da smo si ogledali stanje podpore
za slovenscino kot enotno celoto in ugotovili pomanjkljivosti.

Ne pozabite, da brez prvih terminoloskih usklajevanj slovenskih prevodov
tehnicnih izrazov iz Unixa danes ne bi imeli marsikaterega ustaljenega
izraza (recimo priklop za mount ipd). Vsi ti napori so potekali paralelno s
pripravo distribucije Pingo.

Kaksno je stanje danes? Pri Pingu 2.0 smo se pri pomembnejsih paketih
(recimo OO.org) posebej trudili, da smo podprli in intenzivno preskusili
slovenske posebnosti. Povrh smo preskusali in dosegli, da je v Pingu 2.0
podprto tudi nekaj eksoticne opreme, ki je zasla v sole.

Kot zadnji sistematicni dosezek je seveda napoved e-dohodnine, ki v Pingu
2.0 deluje, tako kot tudi se v marsikateri drugi distribuciji, ki je Pingu
podobna. A osnova za preskus je bil Pingo.

Slovenskemu zacetniskemu ali nezahtevnemu uporabniku, ki si od racunalnika
zeli to, o cemer sem pisal (torej cimbolj delujoc in preprost poslovenjeni
sistem za dolgotrajno rabo doma ali v pisarni), zato priporocam Pingota.
Druge tu razvite distribucije, ki jih tudi zelo cenim, imajo svoje ciljno
obcinstvo in svoje prednosti.

Lep pozdrav,
Ales