[LUGOS] Razvoj distribucije Pingo 3.0

Miha Tomsic miha.tomsic at guest.arnes.si
Wed Mar 24 08:55:14 CET 2004

	Hojla!

On tor, 2004-03-23 at 13:45, Gregor Gorjanc wrote:
> V enem od prejsnjih post je bilo zapisano glede Pinga. Jaz tudi mislim, da bi
> bilo najbolje, da bi imeli v SLO eno dist., ki bi jo lazje in bolj azurno
> "obnavljali".

Meni se en zdi potrebno, da se gremo ekskluzivo na eno samo
distribucijo. Poslovenjene morajo biti vse. Programi sami morajo biti
poslovenjeni, ostlo je evolucija.

> Zakaj pa debian stable? Saj ja vsi vec ali manj uporabljajo unstable. Se
> motim? Ali je v primerjavi s tem fedora toliko boljsa/novejsa? Zadeve me
> zanimajo, ker imam RH8.0 in se odlocam ali bom sel na fedoro ali debian.
> Enkrat sem ze tipal na listi in sem dobil obcutek, da ima debian boljso
> "podporo" oz. vec razvijalcev kot fedora. Ali se je v zadnjem casu to precej
> spremenilo?

Preden sem se pridružil razvoju Pinga 2.0 sem bil dolgoletni uporabnik
debiana. Nikdar nisem uporabljal unstable, nejveč je bilo stable z
dodatkom paketov iz testing. Že to je bil cel hudič. Paketi ki so in jih
NI ipd. Vsaj polovico sistema sem si prevajal na roko, ker paketov ni
bilo (tudi v unstable ne!).

Zakaj RH?
- ker je že Pingo 1.0 temeljil na RH
- ker so ga ostali razvijalci že dodobra poznali (debianovec sem bil
edini)
- ker je namestitev za novega uporabnika enostavna in prijazna v
primerjavi z debianom (Če bi hoteli uporabiti debian bi morali nujno
vključiti Knoppixov auto detect, ker ostalo se ne more kosati z RH. Ne
znanja, časa vole za kaj takega ni bilo. Baje, da je SuSE še mnogo
boljši pri tem, ampak smo imeli spet samo enega SuSEjevca v skupini.)
- ker je konfiguracija za večino stvari, s katerimi se sreča povprečen
uporabnik namizja poenotena (v mojih časih je bilo pri debianu precej
slabo)
- sistem dodajanja in posodabljanja paketov APT, ki je bil brezsramno
ukradem pri debianu :)
- RH se razvija kot celota z dodatki, debian se je vsaj meni osebno
vedno zdel kot vsota posameznih delov, ki skupaj ne delujejo vedno kar
"iz škatle"
- RH/Fedora ima zunanje repozitorije paketov, ki so prirejeni neposredno
za verzijo RH ali Fedore. Naj jih nekaj naštejem:
http://freshrpms.net/, http://dag.wieers.com/packages/ in
http://ccrma-www.stanford.edu/planetccrma/software/. Z njimi je v veliki
meri kompatibilen tudi Pingo, neskladje utegne nastopiti v primerih,
kjer Pingo ponuja svoje pakete.
- userbase je za RH/Intel večji kot za debian/Intel - za druge platforme
verjamem, da debian vodi

Samo toliko, da bo jasno, da ni bila odločitev povsem na pamet.

Srečno,

	Miha...