[LUGOS] Izbira: fedore vs. debian

Igor Mozetic camtp.guest at uni-mb.si
Mon Jan 12 08:23:11 CET 2004

Gregor Gorjanc writes:

 > Na novo si bom moral instalirati masino. Sedaj sem imel RH8.0. Ne vem pa kaj
 > bi si namestil gor. Kolebam med debianom in fedoro. Ali lahko uporabniki
 > enega ali drugega vrzete na mizo nekaj + in -. Za fedoro so mi stvari najbrz
 > kar dobro poznane, ce sem sedaj uporabljal RH. Ali ne? O debianu razmisljam
 > zato, ker je sodelavka ze presla nanj, saj veste vec glav vec ve.

Poglavitna razlika je pogostost izdaj in stevilo paketov:
Debian priblizno na 2 leti, cca. 10000 paketov
Fedora 2-3x na leto, cca 2000 paketov

Posledice:
- Debian namestis in imas nekaj let mir, za varnostne popravke je
  dobro poskrbljeno, vendar nimas najnovejsih paketov
- pri Fedori si vseskozi na "cutting edge" z najnovejsimi paketi,
  vendar jo moras pogosto popolnoma nadgradit

Obe distribuciji svoje slabosti resujeta z neuradnimi repozitorji:
- Za Debian dobis nekatere novejse pakete prevedene za (staro)
  stabilno izdajo npr. na www.backports.org
- za Fedoro imas celo mnozico (relativno kompatibilnih) repozitorijev,
  kjer najdes dodatne pakete, ki niso/ne smejo biti vkljuceni v
  uradno izdajo

Kar se stabilnosti in varnostnih popravkov tice, se mi zdi v obeh
primerih enako dobro poskrbljeno.
Ce je pomembna slovenscina, je dobra izbira Pingo (trenutno na
osnovi RH9), ki bo sledil Fedori.

--
Igor Mozetic                      (CC: igor.mozetic AT uni-mb.si)