[LUGOS] Nikoli se ne konca

Žiga Böhm Ziga.Boehm at Vseved.net
Mon Feb 9 15:40:25 CET 2004

izvorna tezava je v tem, da doticni lobiji zivijo _izkljucno_ od uveljavljanja
tovrstnega omejevanja in kratenja svoboscin ostalih ljudi.

v tem oziru seveda ni tezko razumeti, da so za dosego svojih ciljev
pripravljeni uporabiti neomejena in takorekoc vsakovrstna sredstva - poleg
tega, morajo za uveljavitev svojih interesov izbrani "cilj" navadno doseci le
enkrat; saj se ze naslednji trenutek na nasprotnike lahko spravijo z
groznjami pregona teroristicnih dejavnosti, krsenja avtorskih in patentnih
pravic oz. pod krinko katerihkoli drugih, tisti trenutek prikladnih razlogov.

z razliko omenjenih skupin, moramo ostali za svoje prezivetje dejansko delati
in nam ni dopusceno nenehno zganjanje pravnisko-drzavniskega larpurlartizma.

pravo je sicer pomembna civilizacijska pridobitev, vendar v svoji trenutni
inkarnaciji in vse bolj prevladujoci tedenci vecine tistih, ki ga
prakticirajo, k izrazitemu in vedno manj pohlevnemu druzbenemu parazitizmu,
naravnost krici po korenitejsih spremembah.

slednje, zavoljo lagodnosti eksistence, ki jo svojim akterjem zagotavlja
obstojeci sistem, skoraj zagotovo ne bodo pogojene z notranjimi hotenji ali
zelje po moralno-eticnem usklajevanju s tem, cemur naj bi pravni sistem
dejansko sluzil: scitenju enakosti obsega pravic in svoboscin za vse ter
posledicno zagotavljanju odprtosti trzisca, kjer za vsakogar veljajo enaka
pravila obnasanja, seveda v okvirih vsesplosno cimbolj uravnotezenega
druzbenega sistema. slednji, kot tak, lahko dolgorocno pravzaprav edini
zagotavlja napredek druzbe kot globalno delujoce tvorbe.

tako nam ne preostane drugega, kot da se zacnemo sami zavedati, da je v
danasnjem svetu enostavno _potrebno_ biti druzbeno ozavescen - ne glede na
ostale obveznosti - in se v tem kontekstu zavedati tudi v kaksni meri vpliva
lastna brezbriznost do druzbeno-socialnih stisk drugih ljudi na nacin
zivljenja, ki bo nasim zanamcem in nam samim v prihodnje sploh dopuscen.

splosna ozavescenost kot vzvod moci civilne druzbe, da se upira nezdravim
hotenjem nekaterih _ozko_ ekonomsko sebicnih skupin ljudi, torej.

... in ravno v tem vidim pomen svojega in pocetja drustev, kakrsno je lugos -
seznanjati ljudi z dejstvom, da lahko trenutni komformizem vztrajanja pri
(informacijskih) orodjih, ki se morda v danem trenutku zdijo najmanj
"problematicna" (npr. v smislu migracije z obstojece infrastrukture in
privajanja rabe), ne glede na to, da utegnejo temeljiti na zaprtih in
netransparentnih standardih (tudi v pravnem smislu), na dolgi rok doseze
povsem nasprotni ucinek.

poleg davka visjih obratovalnih stroskov - tudi zavoljo omejevaja moznosti
kaasnejse izbire alternativ - prinasa namrec se veliko hujsi davek manjse
osebne svobode, izgube zasebnosti in vsesplosno manjsih pravic dolocanja
lastne usode.

no, druga tezava je, da s(m)o ljudje najveckrat preokupirani z edinim v
zivljenju "pomembnim" pocetjem - z brezglavo gonjo za "d(r)ob(t/r)inami"
potrosnistva - in vse preradi pozabljamo na tiste malo manj "zvezdniske"
prioritete.

kakorkoli - vem, da mi ni do novega (informacijskega) srednjega veka, kjer je
dostop in tolmacenje informacij strogo omejen le na nekatere (samo)izbrance!

v taksnem sistemu se namrec vse prerado zgodi, da koncas kot neprostovoljno
kurivo kaksne grmade... ;-)

pricujoce e-pismo naj bo torej nekaksen homage taksnim ljudem kot je andraz in
hkrati potrditev, da v svojih prizadevanjih sizifovega dela ne opravljajo
sami - pa ceprav drugi to morda pocnemo na nekoliko drugacnem nivoju.

lp,
ziga b.