[LUGOS] programski patenti

Jure Koren idiots at gmail.com
Wed Dec 22 12:21:35 CET 2004

On Wed, 22 Dec 2004 11:53:44 +0100 (CET), Blaz Podrzaj <b at thz.net> wrote:
> No, tako hudo spet ni. Po mojem je časa kakšen mesec. Zdaj je večina ljudi
> tako ali tako že na počitnicah in se ne da prav nič naredit v tej smeri.

En mesec casa je zelo malo za ustvarit besedilo s tako obseznimi
pravnimi posledicami, s katerim bi se strinjala vecina evrope.

> No kolikor jaz vem je bila Slovenija ZA direktivo, vendar z določenimi
> amandmaji. Koliko se je v tej smeri dejansko naredilo žal ne vem mislim
> pa, da se bo direktivo v vsakem primeru sprejelo, kaj vse se bo v njo
> dodalo pa je stvar zdrave pameti in razuma ter na drugi strani
> pokvarjenosti, grabežljivosti in klientelizma.
> Mislim, da naših vladalcev ne bo mogoče kar tako prepričat, da ta
> direktiva sploh ni potrebna, mislim da kar utopično, saj so tu še drugi
> gospodarski aspekti, ki očitno kažejo v prid tej direktivi in jih ne bo
> možno kar tako zanemariti.

Vsekakor nihce od nas ni proti temu, da se direktiva sprejme, saj
trenutno pravno praznino na tem podrocju evropski patentni urad s
pridom uporablja tako, da podeljuje vprasljive patente, ker nikjer ne
pise, da jih ne bi smel.

Sprejeta direktiva mora biti taka, da izkljucuje moznost zlorabe
patentov kot metode pravnega izsiljevanja sibkejsih, izkljuciti pa je
treba tudi moznost podelitve patenta za tehnologijo, ki je bila javno
dostopna ze pred vlogo za sam patent, pri cemer mora breme
dokazovanja, da je dana tehnologija resnicno nova, stati na patentnem
uradu in lastniku patenta, ne le ob podeljevanju patenta, ampak tudi v
primeru da se patent uporabi kot osnova za tozbo.

Dejstvo je, da se danes patenti uporabljajo predvsem za izsiljevanje,
pri cemer je obicajno ravno obtozeni dolzan dokazovati nicnost
patenta, s tem pa so povezani ogromni pravni stroski. Direktiva mora s
tem nujno opraviti tako, da pri tem ne poveca razlike v razmerju moci
med velikimi in malimi podjetji, ampak to razliko zmanjsa. Tako
spodbuja konkurencnost in inovativnost, kar je tudi temeljni namen
same ideje patenta.