[LUGOS] Tezava pri prejemanju poste

Goran Kavrecic gorank at email.si
Tue Sep 2 15:17:50 CEST 2003

Na koncu sem dodal še drugi mail, ki je šel vzporedno pot.

> Se prej poglej, ce imas mogoce /var particijo polno.
[root at linux root]# df -h
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/hda6             113G  3.6G  103G   4% /
/dev/hda1              15M  5.2M  9.2M  36% /boot
to zgleda bit v redu

Na 1062506560, 2003-09-02 ob 14:42, je Bostjan Mercun napisal(a):
> Zivjo
>
> Ali lahko posljes vsebino /var/qmail/rc?
rc datoteke ni nikjer pod /var/qmail

> V /etc/syslog.conf poglej, kam ti logira sporocila.
mail v mailog, ostalo v messages

> Nekam jih mora. Ce ne drugace pojdi v /var/log in
če ti kaj pove, v /var/log sta dva direktorija: qmail in smtpfront-qmail
z nekaj čudnimi in veliki fajli in lock, state in current

> napisi "tail -100 * | grep qmail" in ugotovi kam ti qmail zapisuje loge.
> Ce nikamor, moras najprej usposobiti syslogd, da ti bo nekam logiral. V
> /etc/syslog.conf dodaj:
> *.*    /var/log/vse (ce imas ze kje "mail.*" ali kaj podobnega, lahko
> samo to odkomentiras)
> in restartaj syslogd. Verjetno "kill -HUP <pid>".
> Se prej poglej, ce imas mogoce /var particijo polno.
Ne

> Cudno je, da ti qmail-qstat vrne 14, qmail-qread pa nic. Qmail-qread bi
> ti moral za vsako sporocilo v queue-ju napisati posiljatelja, prejemnika
> in se par stvari. Ali je source, iz katerega je bil qmail preveden se na
> strezniku?
 Trenutno ne vem. Je nekaj qmail rpm-jev, ki jih še nisem pogledal.
Sicer pa mašine nisem jaz konfiguriral. In je niti nebi tikal, če bi vse
štimalo. Na mašini je nek e-smith, ta ja napisan tudi v syslog.conf -
češ: ne spreminjaj nič, ker e-smith skrbi za to.
 Po pravici ti ne znam niti povedati, katera distribucija je nameščena -
do mašine dostopan remote v terminalu. No zdaj sem našel
/usr/src/redhat, ki je sicer prazen; kernel je 2.2.19-7.0.8

> [...]

> Jasno mora biti narejen tudi ustrezen uporabnik za to domeno.
>
> 1. Ce je ta posta tudi za domeno, ki povzroca tezave, potem imas cuden
> problem, ki ga ne bos mogel resiti, brez da pogledas v log. Nekaj poste
> sprejme, nekaj pa ne. Ali pride vsaj posta, ki jo sprejme, k prejemniku?
> Kako imas resen smtp dostop? Z inetd/xinetd/tcpserver? Poglej, da ne
> filtriras kaksnih IP-jev, domen ali uporabnikov s tcpd
> daemonom/firewall-om. Imas kaksen port sentry, ki te lahko zafrkava?
>
> Poslji en mail na roke, tako kot sem ti napisal in povej, kaj rece

Zadeva je taka:
- domena je samo ena (razen, če jo kaj meša localdomain)
- server je za routerjem/firewallom
- router je povezan s svetom preko ADSL-a
- problematični izvor je zunanja stranka v svoji domeni
- do userjev pride (skoraj - glej točko 2) vse
  (ne vem kaj je tistih 14 mailovv queue,
   ali lahko pogledam vsaj kaj so tej maili, od kje prihajajo -
   qread verjetno?)

Najbolj me muci dejstvo, da je še pred mesecem dni vse delovalo in nismo
spreminjali nobenih nastavitev.

lp, g