[LUGOS] tihi disk

Metod Kozelj metod.kozelj at lugos.si
Tue Sep 2 10:42:05 CEST 2003

Howdy!

Jernej Vodopivec wrote:

> Rad bi postavil streznik, ki bi bil prizgan 24/7. Ima kdo kaksno
> idejo, kako bi utisal disk, da mi ponoci ne bi kratil spanca?:)
> Zal mora biti zelo blizu moje postelje zaradi povezave do LANa.

Najbrž bi bilo najbolje, da diskom dopoveš, naj delajo spin-down. Recimo
hdparm -S 10 /dev/hda (poglej man hdparm). Seveda to ne bo dosti
pomagalo, če datotečnega sistema, kamor daemoni in kernel pišejo svoje
loge in podbno sranje (vsaj /var), ne boš premaknil kam drugam.

Za tale "drugam" imaš dve možnosti:
1- RAM disk, ki je najbrž cenejša možnost, moraš pa spremeniti init- in
shut-down skripte tako, da se bo vse skupaj sinhroniziralo v ustrezni
smeri. Pa najbrž bi bilo dobro narediti en dnevni cron, ki ti bo enkrat
podnevi tudi naredil sinhronizacijo.
2- solid state disk (recimo kakšen flash disk). Skoraj boljše, ker se ne
rabiš truditi s sinhronizacijo. Je pa rahlo dražje. Je pa po drugi
strani ultimativna rešitev. Sploh če daš gori kar celoten root fs.

--
Peace!
  Mkx