Re: [LUGOS] apache 2.0.45 in č

Tomaz Zupan tomaz.zupan at orpo.si
Tue May 6 10:23:39 CEST 2003

----- Original Message -----
From: "Metod Kozelj" <metod.kozelj at lugos.si>
Subject: Re: [LUGOS] apache 2.0.45 in č

> Howdy!

charset=windows-1250"> ,

> Pravzaprav ni problem v Apachu, temveč v browserjih. No ja, pravzaprav v
> web developerju, ampak ...

Web developer reče, da mu na drugih serverjih "tko dela" ...

> Prava rešitev je, da http server pove pravi nabor znakov. Če imaš na
> strežniku mešanico dokumentov pisanih v različnih naborih znakov, potem
> vsakemu nabori znakov prirediš drugo končnico in potem glede na končnico
> določiš tip datoteke.
>
> Npr. takole:
>
> AddType text/html;charset=iso8859-1 .html
> AddType text/html;charset=windows-1250 .htm
> AddType text/html;charset=iso8859-2 .html-l2

To imam nastavljeno, vendar sem se končnicam poskusil izogniti.

> Predpostavka, da mora http server servirati dokumente z naborom znakov v
> cp1250, ker da bo večina klientov uporabljala to okolje, je dandanašnji,
> milo rečeno, smešna. Vsi moderni browserji podpirajo *standardni*
> razpored znakov (ki je *ISO* 8859-? ali pa *ISO* 10646 za Unicode) in ga
> znajo prekodirati v 'platform specific', ki je primeren za sam prikaz.
> Zato bi bilo bolje, da vse skupaj pretvoriš v, recimo, iso 8859-2 pa še
> v unix varianto (torej konec vrstice le LF, brez CR) da bodo dokumenti
> kakšen byte krajši.

Točno tako bi bilo, če bi jaz pisal web dokumente - pa jih ne. Se bomo
pogovorili z web developerjem in izbrali rešitev z najmanj težavami.

Sicer pa hvala za podrobna pojasnila.

LP, Tomaž