[LUGOS] internet!!!

Žiga Böhm ziga.boehm at vseved.net
Thu May 29 16:12:58 CEST 2003

hja, da imas razlicico "linuxa 9.0" lahko pomeni dvoje - bodisi, da zelis
nekatere na tej listi grobo obuditi iz (predolge) zimske nedejavnosti,
bodisi, da si v uporabi linuxa se "hud" zacetnik!

v tem primeru, dobrodosel in upam, da se nekaj dodatnih pojasnil ne bos
branil!? :-)

da moj odgovor ne bi izzvenel napacno, naj ti razlozim, da je tvoje vprasanje
primerljivo s taksnim, s katerim bi spraseval za mnenje o knjigi neke dokaj
splosne tematike, pa pri tem ne bi navedel ne avtorja, kaj sele njenega
zaloznika! morda bi se le bezno spomnil, da gre za revidirano, drugo
izdajo... khm... neke knjige pac! ;-)

opis "linux 9.0" ne pove kaj dosti vec!

ko je govora o "linuxu", se termin navadno nanasa na t.i. distribucije, ki pa
so (zelo) razlicnega izvora! podjetja kakrsna so suse, redhat, mandrake ter
organizacije, kakrsni sta debian in gentoo so primeri samo nekaterih izmed
pisane mnozice "linuxovih zaloznikov"!

in kaj je distribucija? skupek razlicnih programskih orodij, ki sama na sebi
niso pretirano uporabna in sele skupaj z drugimi tvorijo funkcionalno celoto
- v namiznih sistemih (torej v nasih domacih racunalnikih) najveckrat
utelesano skozi graficni vmesnik kde, gnome oz. kaksnen drug "okenski"
ekvivalent.

(medklic: da, tudi microsoftovi windowsi so zgolj distribucija nekega -
izrazito drugacnega - skupka programskih orodij, povecini v lasti istega
podjetja, vendar brez moznosti prostega dostopa do izvorne programske kode
ter brez moznosti bistvenega uporabnikovega vpliva na (ne)zmogljivosti
doticnega sistema/distribucije)

pri "komercialnem nakupu" linuxa oz. gnu/linuxa (za puriste med vami) se torej
placuje distribucijo oz. delo ljudi, ki premorejo znanje in spretnost v
funkcionalno enoto povezati vse njene posamezne dele, ter morebitno tehnicno
pomoc, izobrazevanje...

z dristribucijo se prodaja dodana vrednost in ne sama programska oprema!
slednja je brezplacna in uporabnikom dovoljuje svoboscine, ki s(m)o jih
vajeni npr. ob izposoji dobre knjige, prisitju s srajce odtrganega gumba
(odprava napak! ;-) in ob izpolnjevanju vseh drugih enako "banalnih"
spreminjanj/oplemenitenj/rabi stvari za katere zdrava pamet meni, da brzkone
so nase.

kakor se morda komu zdijo taksne stvari povrsinske in samoumevne, v svetu
obicajnega komecialnega programja, niso. posebno izrazita v tem oziru postaja
uporaba microsoftovih orodij, ki zaradi svojega monopolnega polozaja vse
lazje pomika prag tolerancnosti svojih (ne)sojenih odjemalcev - brez izjeme v
svojo prid in praviloma prek "vsiljevanja"
jstteganeberemcepazemijepabrezzveze licencnih obvez. nekateri poskusi it
industrije so sli celo tako dalec, da je bilo uporabnikom poskusano bolj ali
manj ucinkovito "odvzeti" lastnistvo nad povsem legitimno in v polni meri
placano strojno opremo! vse v imenu silne inovativnosti ter obljube
uspesnejsega jutri!

da zakljucim... ;-)

vsaka izmed omenjenih distribucij linuxa pozna svoje specifike, vsem pa je
skupna osnova - t.i. linuxovo jedro oz. kernel in velik del programskih
orodij neprofitne organizacije gnu (od tod kombinirani izraz gnu/linux).

jedro je v svoji stabilni inkarnaciji doseglo razlicico 2.40.20, v svoji
razvojni pa 2.5.70 in ravno jedro je tisti drugi "sinonim", ki se
poenostavljeno uporablja kot linux te-in-te razlicice.

ce torej se kdaj doletije kaksne tezave, je pametno za pridobitev
cimprejsnjega odgovora podati vsaj najosnovnejse informacije... ;-)

kar se tvojega vprasanja neposredno tice, bi moralo zadostovati, ce v datoteko
"cistega besedila" vstavis:

127.0.0.1 localhost

... ze vidim komentarje v smislu "pa dobro clovek, a mors tolk komplicirat - a
se nisi mogu koj zjasnt?!"

lp,
ziga b.