[LUGOS] vprašanje o nakupu preko veba

Rox de Gabba rok.ruzic at telemach.net
Tue Jan 7 14:03:41 CET 2003

Zdravo,

Za začetek mislim, da bi si moral izbrati primerno distribucijo za svoje
potrebe. Ker pa ne moreš kupiti kar vseh, mislim da boš lahko na kakem
slovenskem iskalniku našel kakega človeka, ki bi ti bil pripravljen
nekaj distribucij zapeči na cdje. Vem da so, tako sem tudi sam startal z
linuxom.

Sicer pa mislim, da je ideja o same nakupu linuxa zgrešena. Linux je
svobodna programska oprema, ki si jo lahko vsak skopira, modificira in
redistribuira, zato mislim, da je najbolje linux kratko malo
prekopirati. To je v večini primerov legalno, ker so vsi programi
licencirani pod gpl ali lgpl (lahko kopiraš!!). Nekateri ponudniki imajo
zaščiten samo postavitev programov na CDjih.

Kar se tiče distribucij pa je takole..

Debian - preprosta instalacija paketov, avtomatsko reševanje odvisnosti
ter izjemno dobro rešena nadgradnja paketov so glavne prednosti. Slabost
za začetnike bi bila to, da se je treba malo potruditi pri konfiguraciji
grafičnega vmesnika.

Mandrake, Suse, Redhat - zelo avtomatizirana in tudi za začetnike
primerna instalacija grafičnega vmesnika, skoraj ni potrebe po
kakršnikoli konfiguraciji programov. Zato pa slabše rešen problem
odvisnosti med paketi in posledično tudi bolj komplicirana nadgradnja
paketov.

Slackvare - Distribucija, pri kateri je konfiguracija v večini primerov
prepuščena uporabniku in sicer največkrat je potrebno urediti same
konfiguracijske datoteke. Morda res ni najbolj primerna distribucija za
začetnike, vendar se s časom res naučiš kako deluje linux in ne samo
posamezna distribucija.

Gentoo - Distribucija samih izvornih datotek. Zelo dobro ima rešene
odvisnosti med paketi, vendar vsak paket, ki ga instaliras se ti
avtomatsko prevede iz izvorne kode. Problem je to, da paketi po večini
pridejo nekonfigurirani, tako da je potrebno kar veliko konfiguracije po
instalaciji paketov.

Osebno bi ti predlagal instalacijo Debiana, če imaš dobro povezavo z
internetom instaliraj kar iz ftp strežnika. Navodila za instalacijo boš
našel na www.debian.org , pred instalacijo pa moraš dovnloadati samo 6
floppijev (ali pa base install cd), kar je relativno majhen download.
Večina začetnikov lahko pomoč najde na irc.openprojects.net kanal
#debian, kjer si uporabniki pomagajo med seboj.