VPM: Win/vpn_hub/Linux_client -> Linux_server

Damir Dezeljin programing at mbss.org
Thu Jan 9 08:09:21 CET 2003

Pozdravljeni.

Okoli te teme se je ze veckrat vrtela debata (enkrat sem celo ze jaz nekaj
spraseval) in ker sem zdaj videl nekaj zanimivih mailov o VPN-ju (sicer z
realiziranim z Cisco routerjem), me zanima nekaj stvari:
- Kako bi lahko naredil (beri: postavil) VPN server na Linux masino na
  katerega bi se lahko povezovali vsaj Win2k/XP, razni vpn_hub clienti ter
  Linux clienti.
  1. A je sploh se kaksna res uporabna (boljsa) resitev kot FreeS/WAN?
  2. A je kje kaksna normalna dokumentacija za FreeS/WAN? Tisto na njihovi
     strani sem celo prebral. Veckrat sem se ze lotil postaviti stvar na
     Debian Woody kisto, vendar v glavnem neuspesno (beri: dokumentacija
     je svoh).

  Torej ... zanima me, ce je kdo podobno stvar ze postavil. Ce je, kaksne
  module za IPSec je vkljucil v kernelju (kaj pomeni tisti 'Ext' pri
  nekaterih).
  Kako prenasa kljuce v kliente? Kaj jih se jih da v DNS ali kako?
  Kaj se res ne da povezati na tak server z ze osnovnim Win2k/XP SW-jem.
  Kaj res rabim tisti ipsec.exe in druge stvari, ter moram res rocno
  delati povezavo (meni to ni problem, vendar kaksen uporabnik bi bil
  precej razocaran nad tako zrihtano stvarjo)?
  Kaj se da kako povezat tudi Win9x na VPN IPSec streznik.

Skratka prosil bi za kakrsnekoli izkusnje iz realnega ali pa kiber sveta
;) ... tudi kaksna teorija pride tu pa tam prav ;)

Lp,
Dezo