[LUGOS] 100000 datotek v enem imeniku

Jure Pecar pegasus at telemach.net
Sun Feb 9 19:18:25 CET 2003

On Sun, 9 Feb 2003 15:53:12 +0100
"Gregor Ibic" <gregor.ibic at intelicom.si> wrote:

> Imam cca 100000 datotek v enem imeniku. Zanima me pa sledeèe:
> zakaj jih ls ne zlista?

ker nisi dovolj potrpezljiv? :) to zna kar trajati nekaj casa. poglej
velikost direktorija (normalno en inode, ki je ponavadi 4k).

en hiter (no ja, relativno) test:

time for i in `seq 1 1000000`; do touch test/$i; done

bah, tole je blo prevec optimisticno, sem po dobrih treh urah prekinil.

ext3 dir size: 3268608b
reiserfs dir size: 10642416b ... torej vec kot 10mb, pa se niti pol miljona
fajlov ni naredu ...

zato pa stevilke za time ls test/ |wc -l

ext3:
206775

real	0m2.096s
user	0m1.990s
sys	0m0.090s

reiserfs:
443432

real	0m4.903s
user	0m4.580s
sys	0m0.280s

tmpfs:
po 64436 narejenih fajlih in 1288760b velikemu inodu direktorija je izjavil
'No space left on device', ceprav je bilo placa (rama & swapa) se dovolj.

iz cesar lahko sklepas, da tmpfs se ni zrel za 'velike' zadeve, da je
reiserfs vec kot 2x hitrejsi pri kreiranju datotek in priblizno enako hiter
pri listanju.

na vseh treh sem pognal priblizno hkrati, pri cemer mi je zacela miska
'cukat' pri premikanju ...

mogoce za primerjavo se ls -l test/ |wc -l:

ext3:
206776

real	0m7.121s
user	0m3.100s
sys	0m2.590s

reiserfs:
443433

real	0m16.575s
user	0m7.020s
sys	0m5.560s

> Browsanje tega imenika preko sambe je obupno poèasno. Kaj mi je storiti?
> Sedaj uporabljam EXT3, kaj s RaiserFS bi slo kaj hitreje?

najhitrejsa in najenostavnejsa resitev je, da naredis kakih 100
poddirektorijev in ta miljon datotek porazdelis med njimi.

btw, ce smo ze pri datotecnih sistemih, bi se dalo komu analizirati uporabo
BKL v posameznem datotecnem sistemu? torej presteti klice lock_kernel() /
unlock_kernel() in oceniti, kako pogosto se klicejo? ter oceniti njihov
vpliv (bremzanje) na delovanje kernela?

--

Jure Pecar