[LUGOS] ide performace

Uroš Golja goljau at comcom.si
Thu Dec 11 09:57:00 CET 2003

Nejc Skoberne wrote:

>Hm hm. Obcutek imam, da je vse tole rahlo out-of-date. Preprican sem,
>da je to veljalo za malce starejse racunalnike, da pa nespremenjeno
>velja za danasnje, pa nisem tako preprican.

ATA (IDE) je daisychain vodilo že od samega začetka. Daisychain pomeni:
ko ena naprava govori, je druga tiho. Že iz tega sledi, da se ti
(teoretična) prepustnost razpolovi, če imaš oba diska na istem kanalu od
vodila.

>IDE ima ide0 in ide1 vodili. A ni samo ide0 "drugacne barve" na
>plosci? A ni samo to tisto "ta hitro" vodilo, ide1 pa je se vedno
>"starejse sorte"? In ce je tako, a ni res bedarija dajat drugi disk ki
>je enako hiter na ta pocasno ide1 vodilo?

Matične plošče imajo ponavadi en sam tip vodila, vendar dva kanala.
Hardversko gledano je vsak kanal zapet na svojo prekinitveno linijo in
ima svoj nabor vhodno/izhodnih portov. Vsaj v teoriji bi morala oba
kanala delovati sočasno, od tod tudi pravilo, ki so ga napisali v
Software-RAID-HOWTO. V praksi se včasih izkaže drugače, glej
http://www.ata-atapi.com/hiwfnf.htm#T18

>Kot receno - opravil sem "meritve" - z rocno uro sem stopal kopiranje
>500MB dolge datoteke iz enega diska na drugi disk (ko sem bootal s
>CDja, torej z minimalnim sistemom). Obakrat sta bila diska nastavljena
>z enakimi hdparm parametri. Tudi na moje zacudenje je bilo kopiranje
>kar znatno hitrejse ko sta bila diska na istem vodilu. Kako torej?

Še najbolj verjetno se mi zdi naslednje: ko sta diska na istem kanalu,
uporabljata enak tip protokola za prenos ( programirani input/output
(PIO), neposredni dostop do pomnilnika (DMA)), enako variantio protokola
(multiword DMA, ultra DMA) in enako brzino (za PIO: 0-4, za multiword
DMA: 0-2, za ultra DMA: 0-5).
Včasih se zgodi, da se vodilo na matični plošči (ali pa gonilnik) ne zna
domeniti s kontrolerjem na disku, katera kombinacija protokola, variante
in brzine je najbolj optimalna. Zato izbere fallback, ki je jasno
počasnejši. Ko si diska zapel v master/slave kombinacijo, je gonilnik
vprašal samo prvi disk, drugi pa je rekel 'ok, tudi jaz znam ultra DMA
4'. To (morda) pojasni razliko v hitrosti, če sta bila diska različnih
tipov. Če sta bila enaka, pa... voodo magic, kaj naj rečem.