[LUGOS] ide performace

Metod Kozelj metod.kozelj at lugos.si
Thu Dec 11 09:43:20 CET 2003

Howdy!

Ratko wrote:

>Imam vkljucen softwerski raid 1 v kernelu. Imam dva ide diska (in 1 cdrw) v
>racunalniku, dma je vklopljen v kernelu.
>
>kaj je bolje:
>1. vsak ide disk na svojem vodilu, cdrw je slave na enem od njih,
>2. oba diska na svojem vodilu (master, slave), cdrw je master na svojem.
>
>prijatelj me prepričuje, da je 2 opcija boljša, ker drugače cdrw zabremza tist
>disk ki je z njim na vodilu na ata33. sedaj imam to drugo verzijo in je
>zadeva kritično počasna (celo noč je delal mirror na raidu - 80 Gb, prenos je
>nekje 1 Mb / s).

Po mojih izkušnjah povprečen performance pri obeh variantah ni bistveno
različen. Razlika se lahko pojavi le v mejnih primerih:

- pri varianti 2.) če intenzivno uporabljaš CD/RW. Le takrat bo vodilo
zavrto. Pa ne zato, ker bi že sama prisotnost CD/RWja zavirala vodilo,
ampak ker pač dlje časa zaseda vodilo za lastne prenose. Sicer pa imaš
na vodilu lahko dve napravi z različnima hitrostima in se ne motita (sam
imam CD z DMA in disk z UDMA100 in upočasnitev pri disku ne opažam;
hdparm -t da 36.16 MB/sec)

- pri varianti 1.) če relativno veliko pišeš na tisti raid1 in pri
rebuildu; pri pisanju se ista vsebina napiše na oba diska in takrat oba
diska tekmujeta za vodilo. Pri rebuildu se vsebina bere z enega in piše
na drugega. Ampak to se ne sme preveč poznati, če vsota hitrosti
posameznih diskov ne presega kakšnih 2/3 hitrosti vodila (recimo 40MBps
+ 40MBps = 80MBps proti UDMA133)

V tvojem primeru je tistile 1MBps res malo nizek. Poglej, ali je na obeh
diskih vključen ustrezen UDMA način (hdparm -i /dev/hdx  in hdparm
/dev/hdx oz. cat /proc/ide/hdx/settings in poglej current speed).

Seveda pa je potem še vprašanje filozofije crkavanja diskov, ki jo je
prav dobro opisal Uroš.

--
Peace!
   Mkx