[LUGOS] Mladinski svet Kranj

Andraz Tori Andraz.tori1 at guest.arnes.si
Fri Apr 25 23:32:56 CEST 2003

V pet, 25.04.2003 ob 22:13, je Gregor Pirnaver poslal(a):
> Pozdravljeni,
>
> v Mladinskem svetu Kranj (MSK) si prizadevam, da bi se v
> nastajajočem (mini) Mladinskem kulturnem centru (MKC)
> uporabljal predvsem Linux (gre za strežnik in nekaj
> računalnikov z internet dostopom).
>
> Zanima me, če je kdo zainteresiran, da bi MSKju bolj
> konkretno predstavil, zakaj bi bila taka rešitev ugodnejša
> npr. od kakšne Microsoftove rešitve in bi morebiti pozneje
> tak sistem tudi postavil ter vzdrževal.
>
> Mimogrede MSK naj bi prevzel tudi upravljanje spletnih
> strani kranj.si.

Glede vzdžrevanja ne mormo pomagat, lahko pa podam primer Kiberpipe kot
prostora, kjer linux uspešno funkcionira za desktop potrebe...

Kiberpipa je (osrednja?) ljubljanska točka ki nudi študentom (in drugim)
free dostop do interenta, ampak to je le ena od dejavnosti... imamo vse
vrste namestitev... čisti Linux na delovni postaji, 7x LTSP terminale
100mhz, in zadnje čase, ko so začeli diski odpovedvat še odličen
slo-tech linux...
Vzdržujemo tudi nekaj mašin za pinkponk točko nad nami, kjer tečejo
Okna. Moram reči, da je z Okni kar se tiče takšne rabe cela zbrka, Linux
pa samo reinštaliramo v 15 minutah iz samodejno-instalacijske-diskete.

Ljudje se ne pritožujejo, večinoma niti ne vedo kaj imajo pred sabo...
je zabavno gledat kako na desktopu vedno samevajo mirc.exe, msn
installer, kazaa in podoben software... :)

Koliko bi stal nakup enakovrednega MS programja pa si raje ne poskušam
zamisliti (recimo komplet osnovnih softwarskih orodij za 15
računalnikov... si kdo upa izračunat?)
aja.. vse računalnike smo nabavljal popolnoma gole, tudi brez OSja...

Kar se tiče težav... ja, na žalost bodo morali operaterji (recimo jim
'dežurni') imeti malce več izkušenj, vlagat malce več dela... ampak folk
je učljiv... odločilnega pomena pri tem pa je da ljudem NE DAŠ IZBIRE
Ko so na točki, da ne morejo izbrati Windowsov, jim je naučiti se linux
mala malica. Dokler lahko izberejo okna, si jih bodo izbirali in se bodo
linuxa na široko ogibali.
Torej, ne se ujet v past, da boš dal ljudem izbiro med windowsi in
linuxom (dual boot) in potem upal, da bodo izbrali slednjega. Ne bodo
(primer tako propadle ideje je dual boot v Mobilatoriju). Treba je it na
vse ali nič.

Ko se ljudje sprijaznijo z dejstvom, da bodo pač morali se naučiti novih
orodij, je pa pravo veselje jih gledat kako se v bistvu sami naučijo
openofficea, gimpa, sodipodija...  in kdaj te tudi presenetijo

Pri vzdrževanju je dobro tudi da imaš homogene sisteme.. to pomen da
imaš recimo 10 enakih delovnih postaj.. to ti bo prihranilo veliko
glavobolov, saj boš lahko kopiral identične image po njih ( z recimo
systemimagerjem)...

vendar pa mora za vzdrževanje vsega bit ena mala ekipa, vsaj dveh ljudi,
da si medsebojno dajejo energijo in izzive...

še prijetno presenečenje.. v pisarni kjer se urejajo bolj formalni deli
kiberpipe in kjer je dejansko folk, ki ni tehničen, za linux še slišal
ni... so se na novi mašini sesuli WindowsXP .. in to popolnoma.
obstajali sta možnosti da bi se dobil windows cd in namestil jih na nov
ali pa da se da linux gor

zaradi časovne stiske (račune je vendarle treba plačvat) in ker ni bilo
nobenega windows cdja v bližini je bilo treba dat gor linux in
OpenOffice. povsem proti mojim pričakovanjem je po 3 mescih zadeva še
vedno gor. se pravi nekdo ki ureja finance precej razvejane organizacije
kot glavni in edini os uporablja... linux .. predvsem intenzivno OO
writerja in calca.
Na žalost bo prej ali slej morala zadeva jet dol, ker NLB v sodelovanju
z eno firmo (hik, vemo kom) nima bančnega klienta za pravne osebe za
linux...

Se pa po pisarni intenzivno uvaja OO... čisto iz pragmatičnih razlogov,
OO že ta trenutek prihrani veliko denarja .. seveda so predvideni tudi
nadaljni koraki

toliko o desktop mašinah.. kar se pa web strežnika tiče pa... hmm sploh
nisem vedu da kdo še uporablja MS software za te zadeve... swašta.

Še celo microsoftova lastna grupacija BSA se je odločila za php ->
www.bsa.si... če še sami ne verjamejo v svoje izdelke... kako naj potem
drugi?

LEp pozdrav
Andraž Tori