[LUGOS] SuSE 8.1

Fredi Najžar fredi.najzar at siol.net
Tue Oct 29 09:21:49 CET 2002

Matjaz Horvat wrote:

> A je napaka samo, ce je izbran slovenski jezik? Potem je pravi naslov eurotech oz. Janez Krek, ki
> je prevajalec yasta.

Sani pri slovenskem jeziku, ne nemškem in angleškem deluje bp. Bom
povprašal, saj je instaliranje paketov res nerodno če ne veš, kaj
instaliraš, (preklaplanje med pa je tudi tečno)

> Mislis yast ali celoten suse 8.1? Kako se kaj zadeva obnasa - zanima me predvsem instalcija in
> konfiguracija.

Celoten suse, pa yast tudi. Čeprav nisem ravno navdušen nad grafičnimi
konfiguracijskimi orodji, moram pohvaliti yasc rc.config modul, ki je
zelo pregleden. Za instalacijo posameznih paketov, še vedno pogrešam
yast1 (ta stari).

Ker je bivši rc.config sedaj razdeljen v več datotek in se nahaja v
/etc/sysconfig ga je skoraj nemogoče ročno editirati, vendar kot že
povedanoyast tukaj opravlja zelo do+bro delo. V konzoli sicer ni bogve
kaj, vendar sa silo deluje.

Pa še o instalaciji. Prve tri instalacije sem testno zalaufal kar v
vmware in so potekale brez problemov (vsaka cca 20 - 30minut). Zaradi
prej omenjenega problema, sem se potem odločil za nemščino in poizkusil
zares.

Ker mi nekaj nagaja cd-rom sem najprej naredil boot dikete. boot in
modules1 sta obvezni, vendar upam, da danes že vsakdo ima takšen cd, ki
zna bootat. Po grub meniju se mi je mašina obesila, vendar sem hitro
ugotovil, da je bil kriv acpi in nastavil na acpi=off (ugazna vrstica
grub-a) Lahko izberemo tudi opcijo Safe.

Instalacija je potem gladko stekla. Pozor! Če imate v računalniku več
diskov oz particij (jaz imam 2 diska in 12 particij (dos, ext2, vfat..)
je potrebno posebno pozornost posvetiti pri oblikovanju particij, saj
tisto kar jast pobudi, ni ravno dobro za kak multi boot system. Upam da
pri enostavnih konfiguracijah, ki so bolj pogoste ni teh problemov. Raje
trikrat preverite, kako je yast skonfiguriral sistem, in predvsem, kaj
bi rad formatiral.

Za tem je instalacija stekla brez problemov. Čez cca 20 min (odvisno od
količina instaliranih paketov) sem imel pred sabo KDM login prompt in
sem se lahko prijavil v delujoči sistem.

Instalacija printerja je bila igrača, za lastnike dlančnikov pa naj
dodam, da vse deluje že kar it škatle (tudi USB za handspringe, dodati
je potrebno le link na visor (ali pilot) -> /dev/usb/ttyUSB1).

Tudi slo OO se da brez problema namestiti. Vglavnem, vredno je poizkusiti.

Uf. Insatalacija, je bila prej gotova kot tole pisanje.
Pa lep pozdrav vsem skupaj
Fredi
--
  Fredi Najžar <fredi.najzar at siol.net>