XDM namesto Windows XP

polz polz at aufbix.org
Fri May 31 11:59:57 CEST 2002

Danes sem prvic preizkusil trik, ki pod Linuxom omogoca, da se na racunalnik
graficno prijavi vec kot 1 uporabnik. Upam, da bo opis postopka, kako to doseci,
komu pomagal.

Najprej opis xdm-ja:
xdm je daemon, ki skrbi za graficni login. Ceprav zna odgovarjati tudi na
prosnje za prijavo prek mreze, je ta moznost obicajno izklopljena.

Da bi jo vklopil, sem pod Debianom storil sledece:
cd /etc/X11/xdm
vim Xaccess
	tu sem odkomentiral vrstice:

*                                       # sedaj lahko vsakdo dobi login okno
*               CHOOSER BROADCAST       # vsak lahko dobi chooseja - program, ki
	pokaze, kateri xdm serverji so na mrezi.

Seveda pri tem menim, da smo na lokalni mrezi samo postenjaki in mi nihce ne bo
vdiral v racunalnik. namesto * je mogoce napisati tudi %hostlist, pri cemer prej
definiramo %hostlist prvi_racunalnik drugi_racunalnik n_ti_racunalnik.nekadomena.si,
da omejimo dostop na samo dovoljene racunalnike.

Samo to ni bilo dovolj, da bi xdm sprejel prosnje od zunaj - popraviti sem moral se
file /etc/X11/xdm/xdm-config in sicer vrstico:
 DisplayManager.requestPort:   0
, ki sem jo zakomentiral takole:
! DisplayManager.requestPort:   0

Potem sem xdm restartal z /etc/init.d/xdm restart . Sedaj je bil pripravljen, da se nanj povezem.

Prijavil sem se na konzolo in napisal:
X -indirect localhost :1

Pojavil se je chooser, kjer sem izbral lokalni racunalnik in se prijavil. Tako
sem lahko 2x (n-x) prijavljen na svoj racunalnik.

Resitev sicer ni najbolj elegantna, a deluje.
Kot mozen dodatek razmisljam o tem, da bi v /etc/inittab dodal:
kb::kbrequest:/usr/X11R6/X -indirect localhost :1 ali kaj podobnega,
da bi se lahko na racunalnik prijavil kdorkoli.

Se ena mozna resitev bi bila, da bi v /etc/X11/xdm/Xservers dodal
:1 local /usr/X11R6/bin/X -dpi 100 -indirect.

Tako bi se poleg obicajnega uporabnika lahko prijavil se 1.

Upam, da tole komu pomaga.