modem + suse 8.0

Fredi Najzar fredi.najzar at siol.net
Thu Aug 29 22:56:21 CEST 2002

Aljoša Španger wrote:

> Ziivijo
> modem kliče vsaj navidezno.Enako kot če bi klical v xp na tonski način.
> Javlja pa daje je linija zasedena"busy".Vendar v bistvu ne kliče, ker
> če uporabim telefonsko mojega GSM kot številko ga  sploh ne pokliče.
> Enak problem sem imel v xp kadar nisem nastavil vseh parametrov.

Kako to misliš navidezno?

Ko modem kliče se iz modemovega zvočnika najprej zasliši znak centrale
(tuuu-tuuu). Potem začne modem klicati. Če kliče tonsko se sliši
zaporedje tonov (tako kot na mobitelu ko pritiskaš na tipke, samo
hitreje), če pa kliče pulzno, pa se sliši prekinjanje (štrkanje, število
je odvisno seveda od šrevilke (10 za ničlo)). Ko se številka odvrti, se
iz zvočnika sliši zvok zvonenja (kot če kličeš z normalnim telefonom),
le da za zelo kratek čas, saj modem na drugi strani takoj dvigne vezo.
Če je linija zasedena, iz zvočnika slišiš enak glas kot če kličeš z
navadnim telefonom, in potem modem spusti slušalko (in javi buzy).

Če so to tako ne dogaja pri tebi, potem je nekaj drugega narobe. Tako da
sploh ni pomembno kaj javi modem, pač pa to, kaj se sliši iz zvočnika.

Trikrat preveri tudi, če imaš v AT ukazu napisano ATDP (za pulzno
izbiranje) ne ATDT (za tonsko).

V vsaki SuSe distribuciji (vsaj do 7.1 je bilo tako) je tudi paket
minikom. To je terminalski program, s katrim lahko direkt dostopaš do
modema, in poizkusi postaviti zvezo ročno.

Če pa je modem ves čas tiho, pa preveri kam ga sploh imaš povezanega (v
linuxu je COM1 /dev/ttyS0, com2 pa /dev/ttyS1)

Tako. Malo teorije nikomur ne škoduje, pa še nauči se človek kaj zraven,
je pa res priporočljivo poklicati na telekom, da ti priklopijo tonsko
izbiranje (nič ne stane), saj je izbiranje res neprimerno hitrejše, saj
ne verjamem, da je danes v sloveniji še kje stara analogna centrala. Če
pa imaš doma še kje kake stare telefone, se ti ni treba bati, saj bojo
ti še vedno nemoteno delovali v pulznem načinu.

Lp Fredi

--
 Fredi Najžar <fredi.najzar at siol.net>
http://members.fortunecity.de/fredek/