[LUGOS] RedHat 7.2 in diskovja

Jure Koren jure at aufbix.org
Thu Nov 29 08:22:30 CET 2001

Once upon a time, say on Thu, Nov 29, 2001 at 07:30:25AM +0100,
Darko Kaucic sat down and thought...
> ob namestitvi RedHat 7.2 nisem dodal (mount-al) vseh diskov, ki jih imam v
> računalniku, sedaj ko sistem deluje, bi jih rad dodal, pa nikjer v X okolju
> (KDE) ne najdem programa za delo z diski, ročno pa fstab ne upam popravlja,
> ker vidim da je drugačen zapis v fstab, kot je bil pri RedHat 6.1. Kje si
> lahko kaj preberem na to temo ali če mi lahko kdo pove kateri utility naj
> uporabim
> Kako spremenim ext2 filesistem v ext3, brez izgub podatkov na filesistemu

Hja, najkrajsa, najenostavnejsa in verjetno danes tudi ze varna pot
je taka:

Potrebujes kernel ki podpira ext3, e2fs utils 1.25 ali novejse,
malo spretnosti in eno zlico vegete.

Tako naredis journal file:

tune2fs -j /dev/hdxx

Zraven das se -J <parametri> ce rabis posebne nastavitve.

Seveda imas podporo za ext3 ze vkljuceno v kernel (ni modul,
kajne?). Ce nimas, potem je zdaj cas da zbuildas nov kernel.

Potem moras se v lilo.conf napisat append="rootfs=ext3", ce
ze imas append vrstico samo dodas presledek in rootfs=ext3
tik pred zadnji narekovaj.

V /etc/fstab popravis ext2 na ext3 povsod, kjer si naredil
journal file (no, ni nujno, ampak saj zato si ga naredil).

Potem pozenes lilo in rebootas, ko se masina zbudi se logiras
kot root in napises mount. Izpis bi moral biti podoben temu:

/dev/sda1 on / type ext3 (rw)
/dev/sda3 on /home type ext3 (rw)
/dev/sdb1 on /pub type ext3 (rw)

Ja, deluje, preizkusil sem, fsck zleti mimo v nekaj sekundah,
medtem ko je prej mlel nekaj minut (po hard rebootu).

--
Jure Koren                      |                       unix administrator
jure at kiss.uni-lj.si             |             gnu/Linux software developer