[LUGOS] pozabljeno geslo

Dusan Rupnik Dusan.Rupnik at atlantis.si
Tue Nov 27 09:15:54 CET 2001

Sem imel enak problem !
Vcasih je dobro prebrati malo arhiv !

Once upon a time, say on Wed, Nov 07, 2001 at 12:05:50PM +0100,
Dusan Rupnik sat down and thought...
> Imam problem in sicer sem pozabil root password. Kako bi se ga dalo
> dobiti nazaj ali pa vsaj spremeniti. Imam sicer 10 uporabnikov kateri
pa
> nimajo nobenih pravic sprememb so le userji. Aja pa na kaksen nacin bi
> se dalo to spremeniti, postopek prosim. Vem da obstaja neka varianta
ob
> bootu ali pa z crackanjem passwordov vendar crack.c ne deluje na
> shadowed password.

Najlazje je ce naredis tako (najbrz imas LILO):

ko se masina boota pritisnes shift, da dobis prompt:

LILO boot:

potem napises image ki zboota linux, recimo linux, in mu
podas parameter init=/bin/bash

LILO boot: linux init=/bin/bash

ko se kernel zboota bos dobil root shell,
ampak da pises na disk moras se mountat root
particijo read-write, potem zamenjas password,
potem remountas read-only in rebootas:

bash# mount / -o remount,rw
bash# /bin/passwd
new pass:
new pass again:
bash# mount / -o remount,ro
bash# sync
bash# <- tukaj stisnes ctrl-alt-del

tadaa :)

sync je tam za vsak slucaj. sync vse kar je v cachejih
zbase na disk, da je vse skupaj cisto.

--
Jure Koren                      |                       unix
administrator