[ LUGOS ] DNS, dialup, Debian 2.2r2

Ales Bardorfer alesb at robo.fe.uni-lj.si
Mon Jan 29 22:27:52 CET 2001

Na dialup masini sem postavil dns streznik za privatno domeno in lepo
deluje. Sedaj pa bi rad nastavil se 'forwarders' za vsakega ISP-ja
posebej (teh uporabljam namrec vec).
Ideja je ta, da bi z ip-up skripto spreminjal /etc/bind/named.conf
(naredil link na named.conf-$ISP recimo) in restartal bind.
Te ip-up skripte sem zacasno onemogocil, da mi ne spreminjajo vsebino
/etc/resolv.conf. Ta ves cas kaze na dialup masino:

gw:~# cat /etc/resolv.conf
nameserver 127.0.0.1

Pri enem ISP-ju (oz. to je modem, ki se oglasi na sluzbeni masini, na
kateri tece DNS) mi nikakor ne uspe forwarders-ov spraviti do delovanja.
Ce pa resolv.conf nastavim na IP te sluzbene masine pa vse lepo deluje
(razen privatne domeme seveda).

Pri drugem ISP-ju (Arnes) pa je situacija obratna. Brez forwarders
opcije mi lokalni dns streznik razresi zunanje IP-je!?
Kako je to mogoce???

gw:~# nslookup
Default Server:  localhost
Address:  127.0.0.1

NOTRANJI:
> adam.localdomain
Server:  localhost
Address:  127.0.0.1

Name:    adam.localdomain
Address:  192.168.10.4

ZUNANJI:
> www.lugos.si
Server:  localhost
Address:  127.0.0.1

Name:    www.lugos.si
Address:  193.2.1.35

Deluje tudi reverzni lookup, ki tudi ne bi smel:
gw:~# nslookup 64.208.34.100
Server:  localhost
Address:  127.0.0.1

Name:    www-exo.google.com
Address:  64.208.34.100

V /etc/bind/named.conf imam izklopljeno forwarders {} opcijo! Oz. sem jo
tudi ze zbrisal... isto. Nazadnje sem tudi omejil poslusanje (z
listen-on) samo na lo (127.0.0.1)... isto.
Seveda sem ob vsaki spremembi restartal bind!

options {
        directory "/var/cache/bind";
 	//forwarders {
        //        193.2.1.66;
        //        193.2.1.72;
        //};
	listen-on {
                127.0.0.1;
        };
};
logging {
        category lame-servers { null; };
        category cname { null; };
};

[snip]... stiri zone za caching only DNS...

zone "localdomain" {
        type master;
        file "/etc/bind/db.localdomain";
	allow-transfer {
           192.168.10.4;
        };
};
zone "10.168.192.in-addr.arpa" {
        type master;
        file "/etc/bind/db.192.168.10";
        allow-transfer {
           192.168.10.4;
        };
};

Mi zna kdo razloziti kako bind brez forwardes opcije zna razresiti
zunanja (prava) imena?
Oz. kje ga lomim?

lp,
Ales