[LUGOS] Zgodovina...

Darko Bulat darko.bulat at k2.net
Mon Dec 31 19:03:24 CET 2001

> helo.
>
> zanima me malo zgodovine ... in sicer kateri OS je bil tako pogost na
> serverjih, kot je danes linux, preden se je "rodil" linux?

Odvisno o kaksnih serverjih tece beseda. Kot file-server OS med PCi
je bil zelo zastopljen Novell NetWare.

Dalec najvecji delez je sicer imel SUN s svojim SunOS (UNIX) in NFSom.
Na splosno pa je to bil sicer UNIX.

UNIX zgodba je precej zapletena, ker so razlicne organizacije lastile
razlicne veje UNIXa. Zacensi od izvornega UNIXa iz Bell Labs (kasneje
AT&T), pa do najbolj razsirjenega BSD (Reno 4.2, Tahoe 4.3), da bi
kasneje dejansko AT&T System V zastavil UNIX povsem drugace kot so si
ga predstavljali na Berkeleyu.

Vsaka od teh vej je "zaplodila" svoje nadaljevanje pri razlicnih
proizvajalcih.

Source je bil na voljo le za BSD 4.3 in pa "originalni" AT&T System V,
a le za akademske uporabnike po znizani ceni (cca. 5000 USD za deset
licenc). Ostali, komercijalci, so za source placevali po nekajsto
tisoc USD.

LP
D.