[ LUGOS ] Permissioni

Borut Mrak b at aufbix.org
Tue Aug 7 09:04:55 CEST 2001

On Tuesday 07 August 2001 08:35, Jernej Kovacic wrote:
> in 1 "sticky bit" (po koncu izvajanja naj program ostane v

Od kje ti pa to?

1 je res "sticky bit", vendar ta pri datotekah ne igra kaksnega pomena.
Pri direktorijih pa povzroci to, da kljub temu, da bi glede na ostale
permissione user1 lahko zbrisal datoteko, ki je last user-ja2, le-tega
ne more storiti, pac pa jo lahko pobrise le user2.
To se uporablja naprimeri pri /tmp direktoriju. Kljub temu, da so
pravice /tmp-ja take, da bi lahko vsak brisal karkoli, lahko vsak brise
samo tisto, kar je tam sam naredil.

Pa se odgovor na vprasanje o subshellih:

> tar cvzf - . | (cd ../dir; tar xvzf -
> V knjigi pise, da se arhiv tar.gz sploh ne ustvari. Kako to deluje?

prvi tar naredi arhiv, ki se namesto v datoteko na disku zapise na
stdout, to pa preko | spustis drugemu tar-u, ki zadevo razpakira, se
prej pa se premakne v drug direktorij. Na koncu manjka se en zaklepaj.

Mimogrede, ni res, da se arhiv ne ustvari. Arhiv se cisto lepo skreira,
samo da se ne zapise na disk, ampak samo preide po "cevi" do drugega
tar-a. Zgornja resitev ni najbolj ucinkovita, ker tar za-gzip-a in
potem se od-gzip-a cel .tar arhiv, kar samo kuri procesor. Bistveno
hitrejsi je
tar -cf | (cd ../dir; tar -xf)

Borut
b at aufbix.org