[ LUGOS ] MAC address

David Delibasic maddave at suxx.eu.org
Sat Oct 14 10:03:41 CEST 2000

Mac naslov izves z `ifconfig` ukazom.

MAC naslov ima vsaka kartica drugi in sicer ga ze tovarnisko zapecejo v
kartico, lahko pa ga seveda spremenis. Za komunikacijo po lokalni mrezi
(subnetu v katerem imas masino) so potrebni MAC naslovi. Seznam vseh MAC
naslovov ki jih ima tvoja masina v cacheu lahko pogledas z `arp`
ukazom. Primer:
Ce imas masino z eno mrezni kartico, na kateri je bindan naslov
192.168.0.1 z subnetmaskom 255.255.255.0 to pomeni da so vse masine od
192.168.0.1 do 192.168.0.254 v lokalni mrezi in da bo tvoja masina za
komunikacijo z njimi potrebovala njihov MAC naslov. Zato bo tvoja masina
broadcastala ARP query v katerem bo vprasala nekaj v stilu
"192.168.0.xxx naj mi poslje svoj MAC naslov". Masina 192.168.0.xxx bo to
videla in odgovorila tvoji masini "Moj MAC je xx:xx:xx:xx:xx:xx". Tvoja
masina si bo nato ta naslov shranila v cache, da ne bo treba za vsak
paketek sprasevat po mac naslovu.

Ce te zanima se kaj bolj v podrobnosti pisi na privat.

Lep Pozdrav,
	David