[ LUGOS ] p200mmx in sig11

Ales Bardorfer alesb at robo.fe.uni-lj.si
Thu Nov 16 12:58:03 CET 2000

Bostjan Muller wrote:

> ... vsi rami ki sem jih uporabljal so ok... niti ene napake (memtest86).

Memtest ni vedno pravi pokazatelj brezhibnosti RAM-a, niti tisti
hardware testerji ne! Po mojih izkusnjah je edini zanesljivi test
prevajanje kernela n-krat (recimo 50 do 100 krat). Menda prevajalnik
gcc  precej bolj obremenjuje hardware kot recimo Win*...

O sig11 sem ze nekaj pisal:
(arhiv http://www.mail-archive.com/lugos-list@lugos.si/msg09789.html ),
sicer pa je tisti SIG11-FAQ, ki ga tudi sam priporocam v branje na
http://www.bitwizard.nl/sig11/ .

Sig11 v grobem pomeni tezave pri dostopu do pomnilnika, torej ne samo do
RAM-a, ampak tudi do cache pomnilnika (na razlicnih nivojih - L1, L2).
Fizicno je torej lahko krivec:
1. interni cache v CPU-ju (malo verjetno ce ni (bil) CPU overclockan)
2. eksterni cache na osnovni plosci (*zelo verjetno*)
3. RAM moduli
4. motnje na vodilu na osnivni plosci (slaba/zanic osnovna plosca)

Ce si torej preprican, da je RAM brezhiben, ti predlagam, da (v BIOS-u)
postopoma onemogocas (izklapljas) razlicne nivoje cache-a in sicer
najprej externi cache, ce to ne bo uspesno pa se interni cache.
To zna resit zadeve (meni jih je ze na nekaj masinah), seveda pa bo
masina delovala precej pocasneje, vendar je morda to edina resitev.

* Ales Bardorfer, univ.dipl.ing.el                               *
* Laboratory of Biomedical Engineering and Robotics              *
* Faculty of Electrical Engineering        tel.: +386 1 4768 484 *
* Trzaska 25, SI-1000 Ljubljana, Slovenia  fax.: +386 1 4768 239 *
* http://robo.fe.uni-lj.si/staff-11.html                         *
* mailto:alesb at robo.fe.uni-lj.si                                 *