[LUGOS-BLA] Re: [LUGOS] [Razpis M��] Programska opr ema za pou�anje in u�je

polz polz at aufbix.org
Sat Oct 7 16:15:16 CEST 2006

On Saturday 07 October 2006 14:07, Iztok Umek wrote:

> Jeba, ker najvec v te seske prispevate ravno sposobni preko davkov.
> Tankajo iz njih pa nesposobni in nekonkurencni (kmetje brez kmetij,
> umetniki brez umetnin, vrhunski glasbeniki brez vrhunskih dosezkov ...) Se
> pac razvodeni, ko se to "razprsi po kolektivu".
Zaradi razprsenosti denarja po kolektivu so pri nas revezi se vedno dovolj
bogati, da gredo bolj redko ropat na ulico.

> Meni se bi (ce bi bil v Sloveniji) mnogo bolj prileglo da bi strokovna
> drustva lobirala za boljse stanje clanov (recimo nizje dohodnine za
> strokovnjake).
Ce ti vrhunske strokovnjake vecinoma financirajo univerze, IJS, Arnes, i.pd.,
vrhunske firme pa se obcasno "na sivo" podpirajo s strani drzave, da ne
crknejo, je vprasanje, ce se kaj takega izplaca.

> Mene je kar zvilo ob dejstvu, da bi dobil pri isti bruto placi izplacano
> le polovico.
Nisi edini - zato najbolje placani svoj denar pretankajo v podjetja, katerih
edini lastniki so. V Sloveniji, kjer se sicer v podjetjih praviloma namesto
dobicka maksimizirajo place, so visoki davki vsaj rahlo smiselni. Poleg tega
je javni dolg Slovenije 28.5% BDP, ZDA pa 64.7%. Za povrhu sta v teh 50%
vkljucena pokojninsko in zdravstveno zavarovanje.

> In ta polovica posteno zasluzenega denarja bi sla za razne
> subvencije in podobno podpiranje manj uspesnih. Hkrati pa je bivanje v
> Sloveniji drazje od bivanja tu, da ne recem, da so sanse za tako veliko
> placo v Sloveniji skoraj nemogoce.
Bivanje mogoce se, kako je pa kaj z zdravstvenim zavarovanjem in solstvom ?
Koncno, ce hoces nizje stroske bivanja, so razmere na vzhodu se boljse.

> Meni se bi pac zdelo zelo pomembno, ce bi strokovna drustva kot so LUGOS
> lobirala za zmanjsanje obdavcitev svojih clanov (strokovnjakov z visjimi
> dohodki obicajno) ne pa za cimvec razpisov.
Ker ze celo zivljenje visim na drzavnih seskih, sem odlocno proti :). Poleg
tega ne poznam dosti firm, ki ne bi visele na raznih drzavnih seskih in bi
pocele karkoli "sexy".
Koncno tudi nekaj znancev, ki delajo v ZDA, visi na tamkajsnjih drzavnih
seskih - npr. razvijajo zanimiv software, ki ga financira kaka vojska ali
Department of Fatherland Security.