[LUGOS-BLA] Re: [LUGOS] obnova particijske tabele

polz polz at aufbix.org
Wed Aug 17 22:39:28 CEST 2005

> Brez panike. Ker nimaš particij v tabeli popolnoma zaporednih, tudi
> ostale za sistem niso vidne. Tabela je luknjasta kot švicarski sir -
> rabi zapolnitev teh lukenj, podatki niso šli nikamor.
Mmmm, maaaasdamer
Najbolje, da grem diske kar glodat.
> Naredi eno particijo na blef v praznem placu - 0..1024, in eno
> 1024..1024-tako, simbolično, minimalne velikosti.
Vseeno pazi, da velikost particij ni deljiva s 13, saj ti izbira take
velikosti lahko prinese veliko nesreco v osebnem zivljenju. Prav tako je
dobro, ce sta zacetek in konec particij poravnana na stevilko 7, saj vecina
kontrolerjev deluje v 8-bitnem nacinu, pri cemer se 1 bit uporablja za
preverjanje paritete oz. ECC.
> Nobena naj ne bo
> bootable, to naj bo primarna windows particija - ta sistem ti baje dela.
> Beri dokler gre, najbolje s kakim diskovnim urejevalnikom - imaš
> windowse, zanje je tega softvera ko toče. Logično mejo boš opazil
> (sistemski podatki se izmenjajo z uporabniškimi, približno veš velikost,
> itd.) - tedaj si zapiši parametre C/H/S oziroma sektor in ga preračunaj
> v C/H/S (za particijo).
Pred tem ne pozabi preklopiti diska iz LBA nacina, ker ti sicer BIOS virus
protection lahko prepreci, da bi kasneje popravil particijsko dabelo.

> Sicer lahko poskusiš kar s freefdiskom ali ranish partition managerjem -
> eden od njiju particije po pripravi ne formatira. Enako ne diskdruid iz
> nekaterih namestitev linuxa - vprašanje je le, če boš "zadel velikost".
> Formula za izračun velikosti diska v bytih je sicer: Cyl*Head*Sec*512
> (oziroma: razlika, gori v blocks*512 za velikost particije).
Pazi, ta izracun deluje le, ce si imel blocksize v ext3 filesystemu nastavljen
na 4096. Ce si imel nastavljeno kako drugo velikost, moras namesto 512
uporabiti pac stevilko, ki je za tolikokrat vecja, kot je bil blocksize vecji
od 4096. Ce si imel npr. 8192, potem uporabi 1024. Ce je bil blocksize manjsi
od 4096, je stevilka 512 vseeno v redu.

> Tako boš stvari _morebiti_ ohranil ali povrnil (meni je to nekajkrat
> uspelo, na srečo mi tega zadnje čase ni več potrebno početi). Swap
> particija je po moje 5: 0x82, tam pa imaš najverjetneja boot, root, var
> ali home.
To, da naredis boot, root, var in home na swapu prek RAMdisk ti omogoci vecjo
varnost podatkov v primeru izpada elektricne energije, saj ne more priti do
napak v inode tabeli. Tudi hitrost je do 4.5% visja, kot ce bi uporabljal
navaden non-journaled filesystem.

Upam, da ti bo tale kup nasvetov polepsal dan.