[LUGOS-BLA] odpovedi HDD

Jure Koren idiots at gmail.com
Sun Dec 5 08:47:51 CET 2004

On Sat, 04 Dec 2004 19:55:36 +0000, JK <joze.klepec at siol.net> wrote:
> O diskih ...
> Že 12 let uporabljam prenapetostne filtre (znane kranjske firme, še prej
> nemške). Krešev diskov je bilo tako v tem obdobju zaradi izpada
> elektrike na večih mašinah 2, zaradi napetostnih nihanj pa 0 (windos jih
> je naredil 10x toliko letno).

Ne razumem, kako operacijski sistem vpliva na napetostna nihanja.

> [...]
> leti 1993-96, fujitsuje med leti 1998-2000, enega maxtorja 2004, enega
> pa 1994.
> Od teh je v tem času razpadel 1 seagate in 1 fujitsu (zelo zgodnja
> serija, podoben starejšim WD - vezje), oboje 0,5-1 Gb in rabljeno.
> Povsod redno čistim in imam vgrajen dodatni ventilator. Temperatura je
> pri enem od fujitsujev (4.3Gb dosegala 33-34C, kar je max. vrednost in
> rob delovanja. Po moje najbolje delujejo diski pri 28-30C, temperatura
> prostora 18-22C in Jernejevi diski rabijo hladilnike (ali več prostora).

Po mojih izkusnjah diski do 50 stopinj celzija delajo odlicno, ce jim
je le zagotovljena cimbolj stabilna delovna temperatura. Ce
temperatura ves cas niha, potem je to slabo, ne glede na to na katerem
intervalu se to dogaja. Bolj vrocih diskov se nisem srecal, verjamem
pa, da so v prostoru, kjer je 40 stopinj celzija, obstajali. Pa ni
tarkat nobeden crknil.

> [...]
> taljive 4A/250V - F (ast)), na voljo v specializiranih elektro trgovinah.
> Vsekakor bi tudi enostaven UPS priključil na tak filter, če ga ne bi
> imel vgrajenega.
> Prenapetostni šus pa lahko dobiš tudi preko neozemljene (oziroma
> nepravilno montirane) radijske, WLAN ali podobne antene. Preveriti velja
> tudi napajalne kable in zidne vtičnice - vsi morajo imeti ozemljitev na
> istem mestu.
> Tistih nekaj K sit že daš raje za vtičnice, kable ali filtre kot pa
> denarja za pol kible. Da ne govorim o ponovnem nameščanju ... .

Ce si to lahko privoscis. Dobra ozemljitev stanovanjske hise pomeni
investicijo dobrega tricetrt miljona, ce pa nimas lastne hise pa si
itak v nemilosti kogarkoli, ki je upravnik/lastnik zgradbe. Ce nimas
valjanca speljanega kakih 15m precej globoko po zemlji v vse strani od
bajte in ce nimas v elektricni napeljavi povsod pravilno napeljanih
ozemljitev, potem se lahko zgodi marsikaj.