[LUGOS-BLA] odpovedi HDD

JK joze.klepec at siol.net
Sat Dec 4 20:55:36 CET 2004

O diskih ...

Že 12 let uporabljam prenapetostne filtre (znane kranjske firme, še prej
nemške). Krešev diskov je bilo tako v tem obdobju zaradi izpada
elektrike na večih mašinah 2, zaradi napetostnih nihanj pa 0 (windos jih
je naredil 10x toliko letno).
Pa sem imel vse sorte - od NEC (MFM, prvi diski, 2), maxtor(2),
conner/seagate(2), fujitsu (4), WD. (IDE/EIDE). Večino sem dobil tam med
leti 1993-96, fujitsuje med leti 1998-2000, enega maxtorja 2004, enega
pa 1994.
Od teh je v tem času razpadel 1 seagate in 1 fujitsu (zelo zgodnja
serija, podoben starejšim WD - vezje), oboje 0,5-1 Gb in rabljeno.
Povsod redno čistim in imam vgrajen dodatni ventilator. Temperatura je
pri enem od fujitsujev (4.3Gb dosegala 33-34C, kar je max. vrednost in
rob delovanja. Po moje najbolje delujejo diski pri 28-30C, temperatura
prostora 18-22C in Jernejevi diski rabijo hladilnike (ali več prostora).
Pren. filtri - razdelilec 5x/7x  1500W, 3x lahko 500-700W, laser (ali
podoben porabnik) enak filter kot 3x, solo vtičnica. Bistveno je
uporabljati kvalitetne filtre z možnostjo menjave varovalk. Vse drugo je
trač in (pre)drago. Obstajajo sicer filtri za dialup(priporočam,
preskušeno!) / ISDN(imam, ni preskušen) / xDSL(ponuja Telekom, ki se
dolgo s tem ni strinjal - ha!). Za vzdrževanje imaš varovalke (cevne,
taljive 4A/250V - F (ast)), na voljo v specializiranih elektro trgovinah.
Vsekakor bi tudi enostaven UPS priključil na tak filter, če ga ne bi
imel vgrajenega.
Prenapetostni šus pa lahko dobiš tudi preko neozemljene (oziroma
nepravilno montirane) radijske, WLAN ali podobne antene. Preveriti velja
tudi napajalne kable in zidne vtičnice - vsi morajo imeti ozemljitev na
istem mestu.
Tistih nekaj K sit že daš raje za vtičnice, kable ali filtre kot pa
denarja za pol kible. Da ne govorim o ponovnem nameščanju ... .

lp, jk