[LUGOS-BLA] [Fwd: Red Hat Linux end-of-life update and transition planning]

Dusan Kozic dusan at sah-drustvo-ms.si
Tue Nov 4 22:01:15 CET 2003

 > Ce ti nekdo nebi dal "zastonj" pripomocka za hiter update, sploh nebi
> vedel da je mozno kako hitreje narediti update od neposrednega prevajanja
> izvorne kode. Ker si se navadil na tak pripomocek in ga zdaj ne bo vec, si
> jasno zalosten :) Ampak ta zalost te bo minila, ko bos tudi sam prispeval
> v kasen community project. Red Hat je nedvomno veliko prispeval k razvoju
> Linux-a.

Ce v sistemu ne bi bilo lukenj, ne bi sploh trebalo izumljati teh sistemov.
RedHat pa ne bi mogel sluziti s svojimi komercialnimi sistemi za nadgradnjo
taksnih luknjastih sistemov.

> Moras razumet, da se pri Red Hat-u ukvarjajo samo z Linux resitvami in
> morajo nekako tudi prezivet (morajo placat kruh pa vodo), za razliko od
> recimo HP-ja, ki sicer veliko prispeva v Linux community, samo jim
> ukvarjanje z Linux-om ni primarna dejavnost - oni zivijo od drugih stvari,
> Linux pa dejansko sponzorirajo.

Ja, kaj pa delajo? Skup ozenijo zastonjske pakete pa potem to prodajajo?
Ce lahko izdajo source celotne distribucije, potem notri gre bolj ali manj
za pakete, ki so pod open source licenco.

> V cem je pa problem, da si namestis Fedora distribucijo, vzames iz RHEL
> source pakete ki mislis da so boljsi (bolje popatchani) za produkcijo,
> prevedes, namestis in to je to.

V tem, da raje dam gor sistem, ki je ze narejen za produkcijo, poleg tega pa
je zastonj in mi na koncu ni treba nic kombinirati. Zakaj bi pa navsezadnje
sploh moral uporabljal RedHat oz. izdelke tega podjetja?

> Saj pravim vecina se je navadila na nekaj kar jim je padlo z neba in zdaj
> ko tega vec ne bo so vsi zalostni.

APT je bil razvit v Debianu. Odlicen sistem, zastonj narejen. Fukcionira
super, uporabnik pa se lahko bolj posveti temu, da za racunalnikom naredi
kaj koristnega, ne pa da zapravi obilo casa za nenehno rocno krpanje lukenj.
Do zdaj sem imel na strezniku v cronu, da se mi je vsak dan ob enih zjutraj
pognal program "up2date -u", ki mi je popatchal sistem. Sam se s tem nisem
kaj prevec ukvarjal.

In resitev bo preprosta. RH 8.0 bom na strezniku doma zamenjal verjetno s
FreeBSD. Tam bom sicer moral patchati, pa kaj. Nujni varnostni popravki ne
izidejo ravno vsak dan, na splosno je FreeBSD dosti bolj varen od kaksnega
RedHat-a itd. Tudi pri ports gre za zanimivo stvar.