Oh, Linux moj dom, kako si zblojen...

David Klasinc bigwhale at lubica.net
Thu Jul 3 22:15:14 CEST 2003

Banzai!

Spet se bom nacudil nad prijaznostjo Linuxa do uporabnika, malo bom nergal
in se spraseval ali sem jaz edini, ki ima te probleme in kaj mi je treba
bilo iti na debian-unstable in kako naj se zdaj lotim instalacije RedHat 9
na masini, ki ima 128MB rama...

V cem je sploh problem? Problem je v tem, da mi nic ne deluje. No ja. Saj
dela ampak po zadnjem apt-getu se mi Xi sesuvajo kot za stavo. Trikrat
desktop zamenjam pa crkne zadeva. To je ugotovila Gaby, jaz ne, ker sem
premalo doma, da bi sploh uporabljal domac racunalnik, vem zalostno, torej
sesuvajo se Xi... Se bom se vrnil sem...

Danes sem se odlocil posodobit driverje (ja, izbira jezika v katerem pisem,
je precej cudna) za NVidio na eni drugi masini, Suse 8.2 je tam. Gaby je
naredila online install. Ki je sicer delal ampak je crknil, ko je bilo treba
startat Xe. Nevem zakaj, lucka na monitorju je zacela utripat... Previsoka
frekvenca se mi zdi. Aha. Malo brskam po raznih nastavitvah in mi ne uspe...
Nastavljam modeline-e in frekvence in vse skupaj prav nic ne pomaga. Ko mi
uspe instalirat links in prenesem driverje iz www.nvidia.com (ja, to je
precej lahko, otrocje lahko) Dobim en shell extract-able file, ki ga pozenem
in 'pritisnem' I agree in ko ne najde pravega driverja za ta sistem, se
odloci, da ga bo sam od sebe prevedel. Jasno, da ni delovalo. Problemi z
verzijo kernela, ki jo je SuSe tako 'pametno' poimenoval 2.4.20-4GB-athlon.
Po neki telovadbi s kopiranjem datotek iz /boot v /usr/src/linux mi nekako
uspe prevesti driver. In dela. Skonfiguriram monitor in dela. Jupi! SuSe je
zacel delovati. No sedaj si Gaby ze ureja svoj desktop, jaz pa probavam
narediti se vse potrebne upgrade na moji masini. In jih naredim, jasno brez
nvidie. Se ni prevedla, se noce prevesti, ker imam kernel preveden z drugim
gccjem kot probavam zdaj modul prevesti. Zalost.

Ah, prevajanje kernela je pri meni ze rutina... Ki je pa seveda odpovedala
danes. Zakaj? Ma neka traparija z super.c iz ../fs/reiserfs. Ne prevede se.
Ah, to pa ja lahko izklopim kaj mi bo reiser, le zakaj je sploh v samem
kernelu in zakaj ni kot modul preveden? Mount mi pokaze zakaj ne moja root
particija je, reiser. Kaj pa drugega. Ko ugotovim, da je gcc-2.95 odvisen od
gcc-3.3 se vdam v usodo in se odlocim, da bom se kake 14 dni pocakal, mogoce
bo pa kak debianovec popravil zadeve in me bo naslednji apt-get resil.
Morda. Xi se mi bodo se naprej sesuvali, mogoce niti ne vec, ker ne vem kaj
vse je danasnji apt-get popravil oziroma pokvaril. Do takrat bom pa delal
takole kot zdaj, v locljivosti 80x25, pa se moje oci ne bodo trpele.

Kak cepec, bi porekli, zdaj bo trpel zaradi tega, ker mu tri cetrt sistema
ne dela.

Jaz sem pa vseeno srecen, na to, da se mi Xi sesuvajo, ker uporabljam
debian-unstable in ker imam zmesnjavo s kerneli in ker je iz mojih (ker so
priblizno trije) gcc-jev nastalo nekaj, kar se bo vsak cas zacelo zavedati
samega sebe...

Jaz vsaj vem zakaj trpim! Smilijo se mi tisti, ki bolscijo v modre zaslone
in se praskajo po glavi s trapastim izrazom na obrazu. Tudi oni namrec
trpijo, vendar se sami ne vedo zakaj.

PS: Zadnjic sem prisel do bankomata na Ptuju in sredi ekrana je bila ikona z
Minesweeperjem, levo spodaj pa je pisalo START, kartice nisem niti probaval
vstavit v tisto odprtino...

 Hvala za pozornost in ostanite se naprej z nami. :)

--
David!